فنون سخنوری پیش‌نیاز اثرگذاری عرصه‌ تبلیغی است
کد خبر: 4107152
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

فنون سخنوری پیش‌نیاز اثرگذاری عرصه‌ تبلیغی است

مدرس حوزه علمیه خواهران ثامن‌الحجج(ع) شهرستان پارس‌آباد، مجهز بودن بانوان طلبه به فنون سخنوری را لازمه اثرگذاری مبلغان در عرصه‌های تبلیغی و جامعه دانست.

حوزه علمیه خواهران پارس آبادبه گزارش ایکنا از اردبیل، نازیلا انصاری، مدرس حوزه علمیه خواهران ثامن‌الحجج(ع) شهرستان پارس‌آباد، ۲۳ آذرماه، در «کارگاه آموزشی ارتباط مؤثر و احکام طرح امین» که در حوزه علمیه ثامن‌الحجج(ع) این شهرستان برگزار شد، ارتقاء تربیت دینی و رشد و شکوفایی تربیت اسلامی در جامعه را از اهداف تبلیغ بیان کرد و گفت: ارائه محتوای مناسب به مخاطبان و مجهزبودن به راهکارهای ارتباط موثر به‌ویژه فنون سخنوری، در تاثیرگذاری حضور مبلغان در عرصه‌های تبلیغی نقش بسزایی دارد.

وی خاطر نشان کرد: اصلی‌ترین وظیفه و رسالت مبلغان، تربیت انسان‌های بزرگ بر مبنای فضائل اخلاقی و دینی است که تعیین‌کننده آینده جامعه هستند و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تبلیغی برای انتقال این مفاهیم ضروری به‌ نظر می‌رسد.

مدرس حوزه علمیه خواهران ثامن‌الحجج(ع) شهرستان پارس‌آباد، مهم‌ترین بخش یک ارتباط مؤثر را رمزگشایی اطلاعات و افکار انتقال‌یافته از مخاطب دانست و اظهار کرد: فردی که از مهارت ارتباط مؤثر به‌خوبی بهره‌مند است باید بداند که برای داشتن یک ارتباط مطلوب، ضمن شناخت مخاطب از احساسات او نیز باخبر باشد.

انصاری یکی دیگر از روش‌های مهم تقویت مهارت ارتباط مؤثر را به‌کارگیری زبان بدن دانست و تصریح کرد: این روش سازنده به مبلغان کمک می‌کند تا افکار و منظور خود را بهتر به فرد مقابل برسانند و این امر یک شیوه مناسب برای تحقق وحدت حوزه با دانشگاه‌ و دانشجوی امروزی است.

انتهای پیام
captcha