برگزاری دوره آموزشی «سیری در نهج‌البلاغه» در علوم پزشکی اردبیل
کد خبر: 4106818
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸

برگزاری دوره آموزشی «سیری در نهج‌البلاغه» در علوم پزشکی اردبیل

سلسله جلسات آموزشی «سیری در نهج‌البلاغه» به منظور توانمندسازی شرکت‌کنندگان در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در حال برگزاری است.

نهج البلاغهبه گزارش ایکنا از اردبیل، سلسله جلسات آموزشی «سیری در نهج‌البلاغه»، ۲۲ آذرماه، به همت واحد قرآن و عترت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به منظور توانمندسازی شرکت‌کنندگان در بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در حال برگزای است.

این دوره آموزشی روزهای شنبه و دوشنبه هر هفته در معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با تدریس سارا سیف‌برقی، بر اساس کتاب شریف «نهج‌البلاغه» برگزار می‌شود.

مباحث شامل سخنان و کلمات و نامه‌های گهربار امیرالمومنین و امیر بیان، حضرت علی(ع) است که در موقعیت‌های گوناگون خطاب به افراد مختلف نوشته شده است.

در این بین عده‌ای برای حفظ این گنجینه‌های گرانبها آنها را نوشته و به صورت کتب و جزواتی برای نسل‌های بعد به یادگار گذاشتند.

اولین کسی که سخنان آن حضرت را در کتابی گردآورد صحابی ایشان، «زید بن وهب»، ( متوفای ۹۶ هجری) بود در کتابی با نام «خُطب أمیر المؤمنین(ع)» و پس از او بزرگانی همچون نصر بن مزاحم منقری (متوفای ۲۰۲ هجری)، إسماعیل بن مهران (متوفای ۲۰۰ هجری)، واقدی (متوفای ۲۰۷ هجری) و مسعدة بن صدقة را می‌بینیم که هر یک اثری به یادگار نهاده‌اند.

انتهای پیام
captcha