برگزاری سوگواره «یاس کبود» در اردبیل + نماهنگ
کد خبر: 4106684
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

برگزاری سوگواره «یاس کبود» در اردبیل + نماهنگ

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل از برگزاری سوگواره «یاس کبود» بمناسبت دهه اول ایام فاطمیه در اردبیل خبر داد.

کارشناس بانوان تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردیبل، سارا حقی، کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ۲۲ آذرماه، در جلسه اعلام برنامه‌های ایام فاطمی، از برگزاری سوگواره «یاس کبود» در استان خبر داد و افزود: بمناسبت ایام فاطمیه ویژه برنامه سوگواره «یاس کبود» ویژه بانوان، با اجرای جلسات سخنرانی، مداحی و قرائت زیارت عاشورا در اردبیل برگزار می‌شود.

کارشناس فرهنگی بانوان بیان کرد: این مراسم با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی، موسسه آموزش عالی الزهرا(س)، بسیج جامعه زنان، قرارگاه فاطمة الزهرا(س)، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و بنیاد مهدی موعود(عج) اردبیل، از تاریخ 19 تا 24 آذرماه از ساعت 15:30 در محل فرهنگسرای بانوان برگزار می‌شود.

حقی در خصوص اهمیت برگزاری برنامه‌های ایام فاطمیه در ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه گفت: ایام فاطمیه یکی از مهم ترین مناسبت‌های مذهبی شیعیان است که در آن عاشقان و دلباختگان ائمه اطهار(ع)، به سوگواری و عزاداری می‌پردازند و با استفاده از ظرفیت بالقوه هیئات مذهبی، برنامه‌های مختلفی ویژه بانوان فاطمی در مناطق مختلف استان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: فرهنگ فاطمی هم‌چون شجره‌ای تناور با میوه‌های شیرین و با طراوت، همان فرزندان فاطمه را جلوه و جلا بخشیده و مردم عزادار ما به حضرت زهرا(س) ارادت می‌ورزند، لذا از خانه مسکین و حقیر او بارقه عزت و آزادگی بر تارک تاریخ تابیده و کالبد فسرده مظلومان را جان بخشیده است.

کد
انتهای پیام
captcha