مراسم بزرگداشت ایام فاطمیه در بانه برگزار شد
کد خبر: 4106474
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

مراسم بزرگداشت ایام فاطمیه در بانه برگزار شد

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه از برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) در ایام فاطمیه، امروز، 21 آذرماه در حسینیه این شهرستان خبر داد.

سوگواری ایام فاطمیه

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد فلسفی، امام جماعت حسینیه بانه در مراسم عزاداری و سوگواری ایام فاطمیه که امروز، 21 آذرماه در حسینیه بانه برگزار شد، با اشاره به شخصیت اخلاقی حضرت فاطمه زهرا(س) از حجب و حیا، زهد و پرهیزگاری آن حضرت گفت: باید اذعان داشت که در عصر حاضر، نقش الگویی حضرت زهرا (س) درباره زهد و ساده زیستی بیش از هر زمان دیگر آشکارتر است و ما بیش از پیش به تأثیرپذیری از این الگوی مبارک نیازمندیم.

وی افزود: در هیچ روزگاری به اندازه روزگار ما، انسان‌ها در برابر انواع جاذبه‌های رنگارنگ دنیا و انبوه کالا‌های مصرفی آن قرار نگرفته‌اند و در نتیجه در هیچ زمانی همانند این عصر و زمان، دل‌های آدمیان به واسطه تعلّق به این دستاورد‌های تمدن مادی و تکنولوژی گرفتار اضطراب و دلهره و تشویش نشده است.

امام جماعت حسینیه بانه بیان کرد: پیام ساده زیستی حضرت زهرا(س)، پیام آسودگی خاطر، آرامش و صفای روحی است که امروزه می‌تواند به عنوان یکی از عوامل نجات آدمیان از این گرداب دل بستگی‌ها به شمار آید.

وی در پایان یادآور شد: پیامبر (و اوصیای او) به منزله چراغی هستند که انسان را در این دنیای وانفسا از خارج شدن از مسیر حق باز می‌دارند و در طریق حق و صراط مستقیم نگه می‌دارند.

انتهای پیام
captcha