تأکید بر میدان‌داری جوانان در حوزه ترویج معروفات
کد خبر: 4106361
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

تأکید بر میدان‌داری جوانان در حوزه ترویج معروفات

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی باید در سطوح کارشناسی در مراکز علمی و حوزوی مورد بررسی قرار بگیرد همچنین باید به جوانان انقلابی در حوزه ترویج معروفات و امیدآفرینی میدان بدهیم که در این زمینه می‌توان از ظرفیت عظیم مساجد به‌خوبی استفاده کرد.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار امروز، ۲۱ آذرماه در نشست «شورای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال‌وبختیاری» با اشاره به اینکه یکی از گناهان کبیره ایجاد یأس و ناامیدی است، اظهار کرد: دشمن تمام ابزار خود را به‌کار گرفته است تا در میان مردم یأس، بدبینی و ناامیدی ایجاد کند، جوان وقتی احساس کند که به بن‌بست رسیده و آینده‌ای ندارد، نمی‌تواند آینده خود را بسازد باید امیدآفرینی کنیم.

حیدری افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید برنامه عملیاتی و راهکارهای خود را برای افزایش امیدآفرینی در جامعه و مقابله با یأس ارائه کند.

وی خارج شدن از سطحی‌نگری را ضروری دانست و گفت: ضرورت دارد که شورای امر به معروف و نهی از منکر به موضوعات عمیق و همه‌جانبه نگاه کند، همچنین ترویج این فرضیه برای جلوگیری از معضلات اجتماعی در دستور کار قرار بگیرد، بنابراین این کار نیازمند فرهنگ‌سازی است.

حیدری با بیان اینکه برای همراه کردن مردم جامعه باید اقدامات اقناعی را دستور کار قرار دهیم، توضیح داد: حضور مردم در صحنه نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند، باید ببینیم دشمن بر روی چه موضوعی تمرکز کرده و برای آن برنامه داشته باشیم.

استاندار بیان کرد: موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی باید در سطوح کارشناسی در مراکز علمی و حوزوی مورد بررسی قرار بگیرد، باید به جوانان انقلابی در حوزه ترویج معروفات و امیدآفرینی میدان بدهیم که در این زمینه می‌توان از ظرفیت عظیم مساجد به‌خوبی استفاده کرد، هر کجا ظرفیت مردم را به میدان آوردیم موفق بودیم.

وی با اشاره به اینکه شهرها و روستاها باید سیمای اسلامی داشته باشند، گفت: این مسئله نیز جزو ترویج معروفات در جامعه محسوب می‌شود، میادین و بلوارها باید به تصاویر شهدا و بزرگان دین مزین شوند.

حیدری با بیان اینکه مسئولان باید با یکدیگر مسابقه خدمت داشته باشند، گفت: اقداماتی که دولت در حد توان انجام داده است به مذاق دشمنان خوش نیامد و در حال سنگ‌اندازی هستند، ما نباید در زمین دشمن بازی کنیم و اتفاقاتی که گاه در مدارس و دانشگاه‌ها شاهد آن هستیم، ناشی از تفکر سند ۲۰۳۰ است که باید برای این معضلات برنامه داشته باشیم.

استاندار ادامه داد: میزهای خدمت برای ارتباط بدون واسطه مردم با مسئولان یک کار ارزشمند است، همه باید احساس مسئولیت کنیم و توپ را در زمین یکدیگر نیندازیم، هر کسی در هر جایگاهی باید به وظیفه خود عمل کند.

وی با تأکید بر اینکه موضوعات مرتبط با عفاف و حجاب باید در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار بگیرد، گفت: دشمن با تمام ظرفیت در حال جنگ رسانه‌ای و فرهنگی است و باید برای مقابله با این مسئله برنامه داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha