شورای امر به معروف و نهی از منکر دانش‌آموزی در لرستان تشکیل می‎شود
کد خبر: 4106142
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

شورای امر به معروف و نهی از منکر دانش‌آموزی در لرستان تشکیل می‎شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر با هدف تبلیغ و ترویج این فریضه در اداره‌کل و نواحی آموزش و پرورش استان خبر داد.

حجت‌الاسلام یونس مهدوی‌نیا، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان، حجت‌الاسلام یونس مهدوی‌نیا، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان، ۱۹ آذرماه در سومین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان که با حضور نماینده ولی‌فقیه و استاندار لرستان و اعضای اصلی این ستاد در دفتر امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد، از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر دانش‌آموزی خبر داد و گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر در اداره‌کل و نواحی آموزش و پرورش استان با هدف تبلیغ و ترویج این فریضه  تشکیل می‌شود.

وی اضافه کرد: نظارت‌های عمومی در قالب تذکر لسانی توسط آمران به معروف و ناهیان از منکر در اماکن عمومی به‌ویژه پاساژها و تفرجگاه‌ها صورت می‌گیرد و هرگونه تخلف به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ خواهد شد.

مهدوی‌نیا با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «بدترین خطرها این است که یک روز در جامعه گناه به‌عنوان ثواب معرفی شود، کار خوب به‌عنوان کار بد معرفی شود و فرهنگ‌ها عوض شود»، ادامه داد: وقتی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رایج شد این موجب می‌شود گناه در نظر مردم همیشه گناه بماند و تبدیل به کار نیک و ثواب نشود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان در ادامه با اشاره به دو مصوبه جلسه قبلی این شورا اضافه کرد: مصوب اول جلسه قبلی ارسال قانون جامع عفاف و حجاب به همراه شاخص‌ها و دستورالعمل‌های اصلاح عفاف و حجاب بود که این امر به تمام دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌های اداری ارسال شد.

وی افزود: مصوبه دوم جلسه گذشته تشکیل هیئت و تیم نظارتی و عفاف و حجاب دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها و نهادهای اداری بود که با همکاری استانداری گروهی مشترک متشکل از آقایان و بانوان تشکیل و کار خود را طبق دستورالعمل‌های ابلاغی به دستگاه‌های اجرایی و تابع شروع کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با بیان اینکه تاکنون ۶۰ اداره‌کل مورد نظارت قرار گرفته است و این نظارت بر تمام ادارات کل انجام خواهد شد، اظهار کرد: نتیجه این نظارت‌ها با توجه به آن دستورالعمل و شاخص‌های عفاف و حجاب به‌طور محرمانه برای مدیر آن اداره ارسال شده است.

انتهای پیام
captcha