فتوای آیت الله سیستانی پیروزی بر تروریسم را رقم زد
کد خبر: 4105739
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
عمار الحکیم:

فتوای آیت الله سیستانی پیروزی بر تروریسم را رقم زد

رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن تأکید بر لزوم صیانت از دستاورد غلبه بر داعش تأکید کرد که فتوای مرجع عالیقدر دینی عراق پیروزی بر تروریسم را رقم زد.

به گزارش ایکنا به نقل از الفرات نیوز، سیدعمار الحکیم، رئیس ائتلاف قوی الدوله و رهبر جریان حکمت ملی عراق به مناسبت ششمین سالگرد پیروزی بر داعش امروز، دهم دسامبر، 19 آذر که به «یوم النصر»(روز پیروزی) علیه داعش نام‌گذاری شده با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که صیانت از دستاورد غلبه بر داعش کم‌اهمیت‌تر از دستیابی به آن نیست.

در این بیانیه آمده است:  امروز روز خاصی در تاریخ ملت عراق است، کشوری که با شکوه کوه‌ها و نخل‌هایش در میان ملت‌ها سر بلند کرد؛ آن هم پس از حماسه بزرگ ملی که با شکستن شاخ گروهک تروریست داعش و بازپس‌گیری سرزمین‌های غصب شده رقم خورد. نظیر شهر موصل و دیگر شهرهایی که داعش با کشتار، غارت، چپاول و به اسیری گرفتن مردم و تعرض به مقدسات مردمانش را به طرز بی‌سابقه‌ای عذاب داد.

الحکیم گفت: حماسه آزادسازی خاک عراق با صدور فتوای دفاع کفایی مرجعیت عالیقدر دینی در نجف اشرف خلق شد که در آن فرزندان عراقی از نیروهای ارتش، پلیس، الحشد الشعبی و الحشد العشائری و پیشمرگه و دیگر نیروهای قهرمان ما، رشادت‌هایی را نشان دادند که فراتر از ابعاد نظامی و امنیتی بود بلکه ابعاد انسان‌دوستانه شگفتی را خلق کردند و از جمله آن مراقبت از آوارگان و ساکنان مناطقی بود که ماه‌ها شاهد درگیری با تروریست‌ها بوده است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تأکید بر اینکه صیانت از پیروزی دستکمی از تحقق آن ندارد، گفت: شادی ما زمانی کامل می‌شود که مابقی آوارگان هم با سر و سامان یافتن مناطق سکونتشان به آنجا بازگردند و ضربه به سرکرده‌های تروریسم و هسته‌های خفته آنها ادامه داشته و با حفظ این دستاورد امنیتی فرصت از کسانی که به دنبال ناامن و بی‌ثبات کردن کشور هستند، گرفته شود.

در پایان این بیانیه عمار الحکیم مرجعیت عالیقدر دینی در عراق را صاحب فتوای پیروزی توصیف کرد و گفت: ضمن درود به ساحت مبارک مرجعیت از کسانی هم که به این ندای وطن لبیک گفتند و جانفشانی کردند تبریک می‌گوییم و از خانواده‌های شهدا و جانبازانی که در پشت خلق این پیروزی هستند تجلیل می‌کنیم. زنده باشد عراق آزاد و شریف.

انتهای پیام
captcha