زیست عفیفانه و تجلی آن در رفتار از مصادیق احکام الهی است
کد خبر: 4105262
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

زیست عفیفانه و تجلی آن در رفتار از مصادیق احکام الهی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه زیست عفیفانه و حیا در رفتار نیازمند تمرکز ویژه است، گفت: زیست عفیفانه و تجلی آن به‌ویژه در رفتار از مصادیق مهم توجه به احکام الهی و دستورات اسلام است.

شورای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان که با موضوع «جهاد تبیین و برنامه‌های عملیاتی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه» امروز، ۱۶ آذرماه در دفتر امام‌جمعه کرمان برگزار شد با بیان اینکه تمرکز امروز دشمن بر عفاف و حجاب و تبدیل آن به یک نافرمانی مدنی است، گفت: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر موضوعات مختلفی همچون رشوه، اختلاس و... باید به‌صورت جدی به موضوع زیست عفیفانه و حیا در رفتار پرداخته شود. زیرا زیست عفیفانه و تجلی آن به‌ویژه در رفتار از مصادیق مهم توجه به احکام الهی و دستورات اسلام است.

وی با ‌تأکید بر اینکه بهانه‌‌هایی همچون اشتغال، کار، مسکن و ازدواج نباید مانع از انجام امر به معروف و نهی از منکر شود، گفت: گروهی معتقدند با وجود این مشکلات، مسئله حجاب اولویت ندارد که این امر صحیح نیست و نتیجه آن چیزی است که امروز در جامعه مشاهده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: حوزه عفاف و حجاب نیازمند تمرکز ویژه است زیرا دشمن در این زمینه با جدیت کار می‌کند و ما نیز باید به‌صورت مشخص موضع خود در مورد عفاف و حجاب را اعلام و در مورد آن کار کنیم با بی‌تفاوتی و سکوت وضع موجود نابسامان‌تر خواهد شد.

روحی همچنین با اشاره به وظایف متعددی که هر دستگاه برعهده دارد، گفت: پیشنهاد می‌شود شورای امر به معروف و نهی از منکر استان که یک وظیفه مشخص دارد حلقه میانی را تشکیل و برنامه‌ریزی عملیاتی انجام دهد. اگر برنامه عملیاتی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر برای هر سازمان مشخص شود می‌توان حمایت‌های بهتری از طرح‌های مختلف ارائه داد و تکلیف نیز مشخص می‌شود.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان، نیز در این جلسه بیان کرد: مصادیق منکر و معروف در دستگاه‌های اداری متفاوت از سایر مکان‌ها است بنابراین هم در موضوع حجاب و هم موضوعات دیگر باید پیگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه توجه به موضوع عفاف و حجاب ضروری و غیرقابل انکار است، گفت: گاهی افراد تخلفاتی را در سیستم‌های اداری و عمومی انجام می‌دهند که ضرر آن برای جامعه، نظام و اسلام بسیار است و باید در این زمینه نیز کار شود.

انتهای پیام
captcha