پایان اسارت آزاده فلسطینی با کوله‌باری از معارف قرآنی و علمی + فیلم
کد خبر: 4104604
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲

پایان اسارت آزاده فلسطینی با کوله‌باری از معارف قرآنی و علمی + فیلم

یکی از اسرای فلسطینی که پس از بیست سال به‌تازگی از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شده موفقیت خود در حفظ کامل قرآن و اخذ چند مدرک دانشگاهی در دوران اسارت را، خط مشی مقاومت توصیف می‌کند. او تنها دو روز پس از آزادی برای تکمیل تحصیلات عالیه راهی دانشگاه شده است تا ثابت کند دشمن هرگز در به اسیری کشیدن اندیشه و اراده موفق نخواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، رامی ابومصطفی، جوان فلسطینی در سال 2002 در آستانه فارغ‌التحصیلی از دانشکده مهندسی دانشگاه اسلامی غزه بود که  نظامیان اسرائیلی او را به دلیل فعالیت در گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) بازداشت و به 20 سال حبس محکوم کرد.

رامی در اوایل بیست سالگی وارد زندان رژیم صهیونیستی شد و از همان لحظه اول متوجه بود که معادل عمر خود را باید در اعماق تاریکی زندان‌های این رژیم سپری کند و از همین رو نباید اجازه دهد عمرش در زندان هم بیهوده تلف شود در حالی که از اراده و عزم قوی نیز برخوردار بود.

رامی در 22 اکتبر گذشته(30 مهر) در 42 سالگی و با کوله‌باری از موفقیت‌ها از زندان آزاد شد. وی اگرچه از اخذ مدرک مهندسی محروم مانده بود؛ اما انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری لحظه به لحظه در زندان به دست آورد. وی چندین مدرک تحصیلی در رشته‌های مختلف گرفته و علاوه بر آن موفق به حفظ کامل قرآن کریم و اخذ گواهینامه معتبر آن شده است.

رامی پنج سال برای حفظ قرآن و تسلط بر قرائت و یادگیری احکام آن وقت گذاشت. وی در گفت‌وگو با الجزیره قرآن را بهترین توشه معرفی می‌کند و می‌گوید برای اسرا، قرآن انرژی نور و امید است.


رامی طی دو دهه کامل در زندان موفق به اخذ دیپلم واعظان واجد شرایط از دانشکده علوم کاربردی غزه، لیسانس تاریخ از دانشگاه الاقصی، فوق لیسانس اسرائیل‌پژوهی از دانشگاه قدس و همچنین مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد اسلامی از دانشکده الدعویه لبنان شد.

پس از آزادی از زندان، رامی برای ادامه تحصیل به دانشگاه اسلامی غزه بازگشت تا دوره‌های باقی مانده از تحصیل خود در رشته مهندسی عمران را به پایان برساند و همزمان برای اخذ مدرک دکترای علوم سیاسی به دانشگاه ام درمان سودان نیز پیوست.

وی درباره انگیزه خود برای رسیدن به دستاوردهای کنونی پس از گذران 20 سال از عمر خود در اسارت رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل اگرچه جسم ما را اسیر کرد؛ اما هرگز در به اسیری کشیدن اندیشه و اراده ما موفق نخواهد بود.

رامی حفظ کامل قرآن کریم را بزرگترین دستاورد خود در زندان توصیف کرد و گفت اخذ مدارک مختلف تحصیلی در مراتب پس از موفقیت قرآنی قرار دارد و آنچه اهمیت دارد مجاهدت و مقاومت در برابر مانع تراشی‌های رژیم اشغالگر برای بی هدف و بی‌معنا کردن زندگی اسرای فلسطینی است.

این آزاده فلسطینی می‌گوید: اینکه یک اسیر فلسطینی بخواهد تصمیم به حفظ قرآن کریم در زندان رژیم صهیونیستی بگیرد، با چالش بزرگی همراه است؛ زیرا در نتیجه سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونیستی در زندان و سرکوبگری و حمله به سلول‌های زندان و ضبط نسخه‌های قرآن و هر آنچه به مسائل دینی و عبادی مرتبط است، این اسرا به دنبال راهی برای غلبه بر شرایط دشوار زندان هستند.

وی افزود: از همین روست که با توجه به شرایط زندان ممکن است یک اسیر موفق شود قرآن را در شش ماه حفظ کند و اسیر دیگری به دلیل نقل و انتقال‌های مکرر وی از یک زندان به زندان دیگر و مواجه شدن با تعرض‌های مکرر زندانبان‌ها سال‌ها برای حفظ قرآن وقت گذارد.

رامی یکی از 77 اسیری است که توفیق حفظ قرآن کریم را در زندان‌های رژیم صهیونیستی داشته‌اند و از جمله دیگر اسرای حافظ قرآن، فرماندهانی از کتائب القسام هستند.

حماس و دفتر اطلاع‌رسانی اسرای غزه هم به همین مناسبت پنجشنبه گذشته جشنواره باشکوهی را به منظور تقدیر از اسرای حافظ قرآن برگزار کرد و به آنها گواهی معتبر حفظ قرآن از دار القرآن و کتائب القسام ارائه داد.

مقاومت با قرآن

احمد القدره، رئیس دفتر اطلاع‌رسانی اسرای غزه در گفت‌وگو با الجزیره درباره این مراسم اخیر گفت: برپایی مراسم تقدیر از اسرای حافظ قرآن کریم بی‌سابقه بود. ما خواستیم این پیام را به آنها بدهیم که اگر جسمشان غائب است؛ اما روح آنها بین ما حاضر است.

القدره تأکید کرد: موفقیت اسرای فلسطینی در حفظ قرآن کریم با وجود درد و رنج اسارت در راستای مقاومت برابر اشغالگری و استکبار آن است.

احمد القدره، رئیس دفتر اطلاع‌رسانی اسرای غزه

وی افزود: رژیم اشغالگر شب و روز تلاش می‌کند زندگی اسرا را بی‌هدف کند و از همین رو ابزارهای آموزشی آنها را مصادره و برای تلاش‌هایشان برای استفاده از عمرشان در زندان را کارشکنی می‌کند.

این مسئول فلسطینی گفت: اسرای فلسطینی زندان‌ها را به مدرسه و دانشگاه تبدیل کرده‌اند و با تلاش خستگی‌ناپذیر خود برای اخذ مدارج عالیه، رژیم صهیونیستی و اقدامات قهر آمیزآ ن را به چالش کشیدند و به‌زودی آزادی را به آغوش می‌کشند.

در مراسم اخیر یکی از اسرا در پیامی ضبط شده از داخل زندان گفت: فلسطین جز با زبان قرآن آزاد نخواهد شد. وی، مقاومت فلسطین را خطاب قرار داد و گفت: ما امانتی قرآنی نزد شما داریم که همانا آن آزادی ما از چنگ رژیم صهیونیستی است و ما یقین داریم که به‌زودی زیر پرچم‌های قرآن گرد هم می‌آییم.

ابوحمزه، سخنگوی کتائب القسام در این مراسم گفت: موضوع آزادی اسرا در رأس مسائل مورد اهتمام مقاومت است و ما همه تلاش خود را برای تحقق این هدف به کار خواهیم گرفت.

سخنرانی آنلاین اسماعیل هنیه در مراسم تجلیل از آزاده فلسطینی

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس هم طی نطقی ضبط شده در این مراسم ضمن تأکید بر عهد مقاومت برای آزادی اسرا گفت: دستاورد اسرا در حفظ قرآن کریم پیروزی از مکتب حضرت یوسف(ع) شمرده می‌شود که در زندان هم مأموریت تبلیغی خود را فراموش نکرد.

انتهای پیام
captcha