فیلم فجر دارای «پالایشگاه» می‌شود + فیلم
کد خبر: 4104203
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴

فیلم فجر دارای «پالایشگاه» می‌شود + فیلم

فیلم سینمایی «پالایشگاه» به کارگردانی مهرداد خوشبخت آخرین مراحل فیلمبرداری را پشت سر می‌گذارد تا به محض آماده شدن در جشنواره فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش ایکنا، فیلم سینمایی «پالایشگاه» به کارگردانی مهرداد خوشبخت به مراحل پایانی فیلمبرداری رسیده است. این کار از یک ماه پیش جلوی دوربین رفته و تا آخر آذر نیز تصویربرداری آن ادامه خواهد داشت. این فیلم دفاع مقدسی در آبادان جلوی دوربین رفته است.

«پالایشگاه» در 80 یا 90 جلسه تصویربرداری خواهد شد. این فیلم پس از آماده شدن برای اولین بار در چهل‌ و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد.

این فیلم را سعید سعدی تهیه‌ کرده و بنیاد سینمایی فارابی سرمایه‌گذار آن است.

«پالایشگاه» روایتگر روزهای ابتدای جنگ است. قصه فیلم درباره جابجایی تمام تجهیزات و امکانات پالایشگاه آبادان در زمان حصر آبادان به رهبری یک مهندس است. در این فیلم سعی شده جدا از دلاوری رزمندگان به بحث توانایی علمی رزمندگان هم اشاره شود؛ موضوعی که در اکثر تولیدات دفاع مقدسی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

بانیپال شومون، امیر دلاوری، الهام ناجی، یاسیم نصیری، عبدالرضا نصاری و... از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند. در این کنار جمعی از بازیگران بومی آبادان هم حضور دارند. این کار از جمله تولیداتی است که در آن سخت‌افزار فراوانی وجود دارد.

مهرداد خوشبخت علاوه بر کارگردانی نگارش فیلمنامه را هم بر عهده دارد. این فیلمساز قبل از «پالایشگاه» فیلم «آبادان یازده ۶۰» را ساخته بود که در آن فیلم هم به مقاومت عوامل رادیوی آبادان در ابتدای جنگ اشاره داشت.

انتهای پیام
captcha