درخواست گروه‌های معارض برای آزادی فعال سیاسی بحرینی
کد خبر: 4104002
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴

درخواست گروه‌های معارض برای آزادی فعال سیاسی بحرینی

گروه‌های معارض بحرینی اتهامات جدید علیه عبدالهادی خواجه، زندانی سیاسی این کشور را محکوم کردند و خواستار آزادی وی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پرس تی وی، گروه‌های بحرینی اتهامات تازه علیه عبدالهادی الخواجه، مدافع برجسته حقوق بشر و فعال سیاسی این کشور را به دلیل اعتراضات وی در زندان محکوم کردند. خواجه در حال گذراندن حبس ابد است.

در بیانیه‌ای از سوی ائتلاف جوانان 14 فوریه که نام خود را از تاریخ آغاز قیام مردم بحرین علیه حکومت آل خلیفه گرفته، آمده است: ما به شدت احکام صادر شده توسط دادگاه کیفری و قوه قضاییه بحرین بر اساس دو اتهام جداگانه علیه عبدالهادی الخواجه را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: احکام صادر شده برای این فعال 61 ساله به دلیل موضع شجاعانه، سازش ناپذیر و انسانی وی در حمایت از حقوق بشر در بحرین است.

ائتلاف جوانان 14 فوریه همچنین اعلام کرد: رژیم آل خلیفه می‌خواهد رهبران مخالف بحرین را با چنین جملات تند و اتهامات بی‌اساس نابود کند. این گروه ، خواجه را اسطوره استواری و بردباری توصیف کرد.

ماه گذشته، حکومت بحرین اتهامات جدید علیه خواجه که به مدت 12 سال در زندان بوده و در دوران بازداشت تحت شکنجه و بی توجهی پزشکی قرار گرفته است، مطرح کرد.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که آنها معتقدند این اتهامات تلاشی برای ارعاب خواجه و سایر زندانیان است. از جمله اتهامات جدید علیه وی توهین به رژیم اسرائیل در مخالفت با عادی‌سازی روابط دیپلماتیک بحرین با اشغالگران است.

خواجه، رئیس سابق و یکی از بنیانگذاران مرکز حقوق بشر بحرین (BCHR)، در 9 آوریل 2011 به عنوان بخشی از کمپین سرکوب توسط مقامات بحرین در پی اعتراضات دموکراسی خواهانه در بحرین دستگیر و محاکمه شد.

او در ۲۲ ژوئن همان سال به همراه ۸ فعال دیگر به حبس ابد محکوم شد. خواجه در حین گذراندن حبس ابد خود در اعتراض به شرایط سیاسی بحرین دست به اعتصاب غذا زده است.

از زمان آغاز قیام مردمی در این کشور عربی در اواسط فوریه 2011، تظاهرات در بحرین به طور منظم برگزار شده است. مردم از رژیم آل خلیفه می‌خواهند که قدرت را رها کند و اجازه دهد یک نظام عادلانه به نمایندگی از همه بحرینی‌ها ایجاد شود. با این حال، حکومت آل خلیفه تمام تلاش خود را برای سرکوب هر شکلی از مخالفت انجام داده است.

انتهای پیام
captcha