ضعف در شناخت؛ مهم‌ترین مشکل بشر امروز
کد خبر: 4103969
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹

ضعف در شناخت؛ مهم‌ترین مشکل بشر امروز

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر ضرورت روشنگری، گفت: مشکل بشر امروز، ضعف در شناخت و جهل و بی خبری است که همین مایه تباهی انسان می‌شود.

حجت الاسلام محسن مشرفی، امام جمعه موقت بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام محسن مشرفی، امام جمعه موقت بیرجند، امروز ۱۱ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به روایتی اظهار کرد: حضرت زهرا(س) با زندگی بر مدار تقوا در سن ۱۸ سالگی تبدیل به الگوی جهانی برای همه انسان‌ها می‌شود که البته ما در بهره برداری و معرفی این الگو کم کاری کردیم.

وی با بیان اینکه امروز برخی از جوانان ما دست آویز فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه شده‌اند، تصریح کرد: در چنین شرایطی باید با جهاد تبیین به روشنگری پرداخت و علاوه بر ایران، جامعه جهانی را از توطئه‌های مستکبران با خبر کنیم.

مشرفی با بیان اینکه در روشنگری در جامعه ایرانی باید به سمتی حرکت کرده که جامعه جهانی را نیز از اعمال زشت و پلید و ضد حقوق بشری با دست برتر رسانه‌ای آگاه کنیم، افزود: مشکل بشر ضعف در شناخت و جهل و بی خبری است که همین مایه تباهی انسان می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی دستورات دینی به نفع انسان بوده، اما گاها برخی انسان‌ها از روی بی‌خبری به مقابله آن برمی‌خیزند و از روی بی‌خبری‌ها و جهل، تصمیماتی در زندگی می‌گیرند که در نهایت آنان را دچار مشکل می‌کند.

امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: امروز به علت جهل برخی سران کشورهای اسلامی متاسفانه با رژیم اسراییل  کودک کش و انگلیس خبیث پیمان دوستی می‌بندند و یا مردم مظلوم یمن را بمباران و به این جنایت خود افتخار می‌کنند، اما آگاهی و شناخت با جهاد تبیین مورد تأکید رهبر معظم انقلاب محقق می‌شود که باید سرلوحه کار همگان قرار گیرد.

وی با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی در ۱۲ آذر سال 1358، تصریح کرد: قانون اساسی یکی از برگ‌های زرین و پرافتخار جمهور اسلامی ایران است که بر همه مردم و مسئولان واجب است که تلاش کنند روح حاکم بر تمام فعالیت‌ها و تصمیمات کشور طبق قانون اساسی باشد.

مشرفی با بیان اینکه حمایت ما از قانون و اجرای کامل آن، سرمایه گذاری برای رشد، سعادت و پیشرفت جامعه است و هر چه در اجرای قانون اساسی کوتاهی شود زمینه برای آسیب رساندن به خودمان فراهم خواهد شد، اظهار کرد: باتوجه به انتظارات مقام معظم رهبری از دانشجوی متعهد و انقلابی در بیانیه گام دوم انقلاب، اگرچه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پیشرفت‌های خوبی در زمینه علم و دانش داشته‌ایم، اما همچنان در این زمینه عقب بوده و باید به قلعه‌های جهانی علم و دانش برسیم.

وی یادآور شد: امید کشور به جوانان فرهیخته‌ و دانشجویی است که در دوره‌های مختلف از جمله پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی، جنگ اقتصادی و دستاوردهای نظامی و پزشکی، توانمندی و کارآمدی خود را ثابت کرده‌اند.

 

انتهای پیام
captcha