انتظار هزینه‌کِرد اعتبارات قرآنی در مسیر اعتلای فرهنگ
کد خبر: 4103319
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
مدیر مؤسسه قرآنی 14 معصوم سفیدار تأکید کرد:

انتظار هزینه‌کِرد اعتبارات قرآنی در مسیر اعتلای فرهنگ

مدیر مؤسسه قرآنی 14 معصوم سفیدار ، درباره دغدغه این مدت فعالیت در بخش قرآنی ـ مردمی بیان کرد: انتظار داریم تا بودجه‌ و اعتبارات قرآنی در این مسیر و برای اعتلای این راه هزینه شود و نه در غیر امور قرآنی یا مشابه آن، باید در این زمینه فکر اساسی کرد تا با تدابیر درست، راهکارهای صحیحی اندیشیده شود.

اعتبارات قرآنیحسین مهرابی، مدیر مؤسسه قرآنی 14 معصوم سفیدار رباط کریم در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: دوره‌هایی چون روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم و تجوید مقدماتی با حضور قریب به 40 خانم در حال برگزاری است.

وی با اشاره به حضور نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در دوره‌های مؤسسه اضافه کرد: به دلیل اینکه مؤسسه در منطقه کم‌برخوردار رباط‌کریم واقع شده است برخی از دوره‌ها رایگان، برخی با اخذ شهریه نیم‌بها و برخی دیگر با اخذ شهریه کامل برپا می‌شود.

مهرابی با ابراز گلایه از اینکه متأسفانه دوره‌های مؤسسه پس از روند نزولی شرایط کرونایی کشور به روال گذشته بازنگشت و استقبال از دوره‌ها کم شد، اظهار کرد: با این وجود حمایت‌های لازم و مناسب نیز نه تنها از سوی دستگاه‌های متولی قرآنی بلکه حتی سازمانی که به مؤسسه (سازمان تبلیغات اسلامی) مجوز داده است، انجام نمی‌شود.

وی درباره دوره‌های غیر حضوری مؤسسه، ادامه داد: یک دوره غیر حضوری، از طریق پیام‌رسان‌ها با عنوان تجوید درحال برگزاری است، در صورتی که فراگیری امکان شرکت در دوره حضوری را نداشته باشد به این دوره راهنمایی می‌شود.

مهرابی درباره دغدغه این مدت فعالیت در بخش مردمی ـ قرآنی بیان کرد: انتقاد نداریم بلکه انتظار داریم تا بودجه‌ و اعتبارات قرآنی در این مسیر و برای اعتلای این راه هزینه شود و نه در غیر امور قرآنی یا مشابه آن. باید در این زمینه فکر اساسی کرد تا با تدابیر درست، راهکارهای صحیحی اندیشیده شود.

وی همچنین به نگارش کتابی با عنوان «مجمع‌البیان آموزش قرآن» فناوری در امر کاهش آموزش روخوانی قرآن از سه ماه به یک ماه در سال‌های پیش‌تر به پشتوانه 40 سال تجربه تدریس اشاره کرد و گفت: متأسفانه برای تجدید چاپ آن هیچ نهاد و دستگاهی از مجموعه حمایت نکرد.

یادآور می‌شود، مؤسسه قرآنی 14 معصوم راهیان قرآن سفیدار رباط کریم در خیابان انقلاب اسلامی، پلاک 76 قرار دارد.

انتهای پیام
captcha