اولین دوره ارتقای قاریان و حافظان در شبکه «بلدالأمین» برگزار شد + عکس
کد خبر: 4102056
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

اولین دوره ارتقای قاریان و حافظان در شبکه «بلدالأمین» برگزار شد + عکس

اولین دوره ارتقای حافظان و قاریان با حضور برگزیدگان و ممتازان جامعه قرآنی استان بوشهر از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاهای بوشهر در شبکه آموزشی تخصصی «بلدالأمین» برگزار شد.

اولین دوره آموزشی تخصصی ارتقای قاریان و حافظان در شبکه «بلدالأمین» برگزار شد + عکس

به گزارش ایکنا از بوشهر، زهرا کشاورزنیا، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها بوشهر، امروز پنجشنبه، ۳ آذرماه، در آئین افتتاحیه دوره ارتقای قاریان و حافظان قرآن کریم که در محل دفتر این مؤسسه برگزار شد، اظهار کرد: اولین دوره ارتقای حافظان و قاریان با حضور برگزیدگان و ممتازان جامعه قرآنی استان بوشهر از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها و با مشارکت اداره امور‌ قرآنی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در شبکه آموزشی تخصصی «بلدالأمین» برگزار شد.

وی از برگزاری ۳ کلاس آموزشی وقف و ابتدا با حضور دکتر سعید رحمانی، مدرس و داور مسابقات بین‌المللی قرآن در این اولین دوره خبر داد و افزود: این کلاس‌های آموزشی و تخصصی در روزهای پنجشنبه و جمعه در تاریخ سوم و چهارم آذرماه، به شیوه برخط برگزار شد.

کشاورزنیا در ادامه عنوان کرد: شبکه آموزشی تخصصی «بلدالأمین» جامعه قرآنیان ولی‌عصر(عج) به‌همت معاون آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاهای بوشهر راه‌اندازی شده و در بندر بوشهر، میدان شهید بشکوه، کوچه نسیم ۲، محله شیخ‌السعدون واقع است، که در زمینه برگزاری دوره‌های تخصصی حضوری و مجازی در رشته‌های حفظ، قرائت، تدبر و مفاهیم، تربیت معلم قرآنی، غدیر و مهدویت، فرهنگ و هنر، مشاوره ازدواج، خانواده، عفاف و حجاب، اخلاق و عرفان زیر نظر اساتید کشوری و بین‌المللی فعالیت می‌کند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها بوشهر ادامه داد و گفت: نظام آموزشی و تربیتی و مهارت و فناوری شبکه آموزشی تخصصی «بلدالأمین» مؤسسه قرآنی طاهای بوشهر، با همت و تلاش حامد فکوری، جهادگر بسیجی و با هدف افزایش مستمر و فزآینده و بهره‌وری در تمامی سطوح تربیتی شامل آموزش‌هایی بر اساس ارتقا و انتقال علوم دانش‌بنیان، کار و فناوری، مهارت‌های شغلی و کارآفرینی، سبک زندگی و یاددهی هنرهای قرآنی و با استفاده از فناوری‌ها و ظرفیت‌های استاندارد آموزشی و با تاکید بر اخلاق حرفه‌ای تا سطح مطلوب، قرآن‌آموز و دانش‌آموخته تربیت می‌نماید.

وی بیان کرد: شبکه آموزشی تخصصی «بلدالأمین»، به تمام کسانی‌که تمایل به یادگیری سریع و تخصصی علوم قرآنی و معارفی و کسب تجربه و مهارت، برای ورود به آموزش کلاس‌های دانش‌پایه و بازار کار و فعالیت اقتصادی مبتنی بر کارآفرینی را دارند، توصیه می‌شود. همچنین نیز این مجموعه علمی و جهادی شرایط لازم برای بالا بردن سطح دانش و تجربه را به صورت یکجا فراهم کرده و مدارک صادره آموزشی آن مورد تائید وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت کشور، سازمان تبلیغات اسلامی می‌باشد.

این پیشکسوت قرآنی یادآور شد: در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی از مشاوره ثبت‌نام مجموعه علمی و جهادی «بلدالأمین» به‌نشانی مجازی زیر بهره‌مند شوید یا با شماره ۰۹۱۷۱۷۵۲۱۶۹ تماس حاصل فرمایید. همچنین نیز براساس میزان علاقه‌مندی به رشته‌‌های تخصصی و مهارتی در دوره‌های آموزشی و تربیتی از طریق نشانی‌ Bamin_quran@ در کلاس‌های آموزشی و از طریق نشانی Bamin_kar@ در دوره‌‌های مهارت‌های شغلی برابر ضوابط شرکت نمایید.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی تخصصی شبکه «بلدالأمین» ویژه ارتقای قاریان و حافظان به‌شیوه مجازی و حضوری تا پایان اسفندماه سال‌ جاری ادامه خواهد داشت، اعلام کرد: دومین دوره ارتقای حافظان و قاریان با حضور برگزیدگان و ممتازان جامعه قرآنی استان بوشهر، نیز در روزهای اول و دوم دی‌ماه، امسال در قالب سه کلاس آموزشی تجوید با حضور استاد محمدرضا پورزرگرى برگزار خواهد شد.

برگزاری ۴۸ کلاس آموزشی مجازی و حضوری

علی‌اکبر مداح، رئیس اداره امور‌ قرآنی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، در این آیین با بیان اینکه بر همه مشهود است که هزینه برگزاری دوره‌های آموزشی بسیار بالاتر از اعتبارات تخصیصی است، گفت: قرآن‌آموزان باید به نحو احسن در ۴۸ کلاس‌ آموزشی ارتقای قاریان و حافظان که به صورت مجازی و حضوری زیر نظر مؤسسه قرآنی طاها، به‌عنوان مجری دوره برگزار می‌شود، شرکت کنند.

رئیس اداره امور‌ قرآنی اوقاف و امورخیریه استان بوشهر با تاکید بر اینکه ثبت حرکت ماندگار در عرصه فناوری و آموزشی موجب شکوفایی فعالیت‌های تخصصی در میادین ملی و بین‌المللی می‌شود، گفت: تقویت ایمان و گسترش اُنس با قرآن کریم در میان قاریان و حافظان، ایجاد زمینه و انگیزه در قاریان و حافظان قرآن استانی جهت استمرار و تداوم دانش‌اندوزی در علوم و فنون قرائت و حفظ قرآن کریم به‌صورت علمی و عملی، ارائه راهکار و روش هماهنگ در ارائه آموزش‌های تخصصی حفظ و قرائت قرآن در سطح کشور بخشی از اهداف کلی دوره ارتقای حافظان و قاریان آقا و خانم در دو گروه سنی زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال است.

مداح افزود: زمینه‌سازی جهت موفقیت بیش از پیش قاریان و حافظان در مسابقات استانی و کشوری، ارتقای سطح کمی و کیفی متسابقان و مسابقات در سطح استان‌ها و کشور، آشنایی با جوانب ویژگی‌های هنری تلاوت تحقیق و ترتیل و حفظ قرآن کریم و لطائف صوت و لحنی آن، گسترش تعاملات و تبادل تجربیات قاریان و حافظان برتر هر استان با یکدیگر بخشی از اهداف رفتاری این طرح ملی است.

عبدالله محبوبی، داور مسابقات قرآنی و ناظر دوره‌‌های آموزشی و تخصصی قاریان و حافظان در بوشهر، در این مراسم افتتاحیه عنوان کرد: تقریبا کلاس‌ها برای کسانی است که سطح تلاوت‌شان بالاتر از حد خودشان هستند و نیازمند بهره‌مندی آموزشی از کلاس‌های درس اساتید تخصصی در سطح ملی و بین‌المللی است.

وی افزود: خیلی از علاقه‌مندان و چهره‌های افتخارآفرین قرآنی می‌توانند از طریق سامانه‌های برخط و غیر برخط از اساتید کشوری بهره‌مند شوند و این ظرفیت‌های آموزشی را بالقوه کنیم.

ضرورت تقویت اعتبارات در راستای رفع آسیب‌های آموزشی

محبوبی با یادآوری این مطلب که بارها توسط امام جمعه و استاندار بوشهر در جلسات شورای فرهنگ عمومی مطرح شده است که زیرساخت‌های آموزشی باید عادلانه توسعه یابد و مناطق کم‌برخوردار را از وجود این کلاس‌های آموزشی بهره‌مند سازیم، تصریح کرد: رفع آسیب‌های شرکت‌کنندگان در مسابقات آوایی و معارفی با آموزش برتر مرتفع خواهد شد. 

داور مسابقات قرآنی گفت: پاسخگویی به هزینه‌های آموزشی در حوزه فعالیت‌های قرآن و عترت، نیازمند حمایت ویژه نهادهای متولی و تقویت اعتبارات آموزشی است. به آن علت که برپایی دوره‌های آموزشی تخصصی روزانه در حدود ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار مالی را می‌طلبد.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا اسماعیل‌پور، عضو شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، حامد فکوری، دبیر ایکنا شعبه بوشهر، حجت‌الاسلام احمدرضا یزدان‌پناه، معاون فرهنگی مؤسسه قرآنی طاهای بوشهر نیز در این مراسم افتتاحیه کلاس‌های آموزشی تخصصی قرآنی حضور داشتند.

دکتر سعید رحمانی، استاد کلاس آموزشی وقف و ابتدا
عبدالله محبوبی، داور مسابقات قرآنی
حجت‌الاسلام و المسلین محمدرضا اسماعیل‌پور، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر
حامد فکوری، دبیر خبرگزاری ایکنا شعبه بوشهر
حجت‌الاسلام احمدرضا یزدان‌پناه، معاون فرهنگی مؤسسه قرآنی طاهای بوشهر
علی‌اکبر مداح، رئیس اداره امور‌قرآنی اوقاف و امورخیریه استان بوشهر


خبرنگار، امیرحسین مؤمنی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha