«خانه‌ یاریگران زندگی» در سنندج افتتاح شد
کد خبر: 4102037
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

«خانه‌ یاریگران زندگی» در سنندج افتتاح شد

«خانه یاریگران زندگی» با حضور استاندار کردستان و با هدف آگاه‌سازی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی دیروز، دوم آذرماه در سنندج افتتاح شد.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان دیروز، دوم آذرماه در مراسم افتتاحیه «خانه یاریگران زندگی» بر اهمیت ترویج مسائل فرهنگی و خلق آثار هنری فاخر در این رابطه تاکید کرد و اظهار داشت: بیشترین تاثیرگذاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط اقدامات نرم افزاری و گفتمانی موثر اتفاق می‌افتد.

وی ضمن انتقاد از برخی برنامه‌های فرهنگی و هنری کلیشه ای و غیر موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی، تاکید کرد: لازم است رویه‌ها و رویکردها در این خصوص تغییر پیدا کند.

استاندار کردستان با بیان اینکه در پیاده سازی اقدامات فرهنگی توجه به الگوهای موفق کشوری اهمیتی خاصی دارد، ادامه داد: کردستان به واسطه بافت بومی و فرهنگی مختص به خود به نسبت دیگر استان‌ها کمتر در معرض آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد قرار داشت و اکنون نیز می توان از الگوهای بومی در این رابطه استفاده و بهره‌برداری کرد.

وی استفاده از اساتید حوزه جامعه‌شناسی و روانشناسی در مرکز «یاریگران زندگی» و بهره بردن از حضور چهره‌های شاخص هنری برای ارتباط گیری و تاثیر گذاری موثرتر بر دانش آموزان و قشر نوجوان و جوان را حائز اهمیت دانست.

زارعی‌کوشا در پایان یادآور شد: اگر آموزش‌ها به دانش‌آموزان به روش درست انجام شود در آینده مشکلات بسیار کمتری با این قشر وجود خواهد داشت و راه مقابله و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی کم هزینه و اثرگذارتر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha