جلسه مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی با استاندار مازندران
کد خبر: 4101904
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶

جلسه مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی با استاندار مازندران

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در سفر به مازندران با استاندار دیدار داشت. از سوی استاندار پیشنهاد شد تا اتحادیه استان به یکی از شرکت‌های بزرگ فرهنگی مازندران به منظور برخورداری از حمایت‌های لازم، متصل شود.

جلسه مدیرعامل اتحادیه کشوری با استاندار مازندرانبه گزارش ایکنا، محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت طی سفر به مازندران از نزدیک در جریان روند فعالیت‌ها و عملکرد مؤسسات و تشکل‌های قرآنی سطح استان قرار گرفت و ضمن دریافت گزارش از بهروز کریم‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت مازندران بر استفاده از ظرفیت‌های دولتی سطح استان برای ارتقا و تقویت فعالیت‌های قرآنی استان و تعامل بیش از پیش اتحادیه استانی با مجموعه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان‌ها با هدف شناسایی ظرفیت بخش مردمی، تأکید کرد. سپس جلسه چندساعته در دفتر استاندار مازندران و با حضور سید‌محمود حسینی‌پورنوری، استاندار مازندران تشکیل شد.

بنابر گفته بهروز کریم‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت مازندران «طی این جلسه در خصوص مسائل اقتصادی، مباحثی مطرح و از سوی استاندار پیشنهاد شد تا اتحادیه استان به یکی از شرکت‌های بزرگ فرهنگی مازندران به منظور برخورداری از حمایت‌های لازم، مرتبط شود».

وی با اشاره به مکاتبات انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استانداری درخصوص در نظر گرفتن اعتبار برای اتحادیه قرآنی مازندران، ادامه داد: با فراهم کردن زمینه اخذ تسهیلات از اداره‌کل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی براساس بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه برای مؤسسات قرآنی در راستای ایجاد یک اشتغال، نام 100 نفر در راستای اخذ تسهیلات به مبلغ ۲۰ میلیون تومان، مؤسسات و موظفی مؤسسات برای ایجاد زمینه اشتغال برای یک نفر (با بیمه و شرایطی که دارند)، ارسال شده است.

کریم‌نژاد اضافه کرد: بررسی آسیب‌شناسی چرایی دوری قرآن از خانه‌ها در سطح استان، تعداد کم حافظان کل قرآن مازندران با توجه به جمعیت سه و نیم میلیونی استان، برنامه‌ریزی برای تکریم حافظان قرآن، ایجاد زمینه‌های گفتمان واحد با موضوع قرآن در استان، برپایی کرسی تلاوت قرآن در سطح استان با رویکرد تدبری، ایجاد حداقل یک نماد قرآنی در شهرهای گردشگر مازندران، انجام کارهای فرهنگی مستمر با دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش، برگزاری همایش بزرگ قرآنیان با رویکرد اهتمام به حافظان قرآن از جمله مواردی بود که طی این جلسه از سوی استاندار به آنها اشاره شد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مازندران بیان کرد: از دیگر موارد مطرح شده از سوی استاندار می‌توان بر بکارگیری افراد توانمند در حوزه قرآن در اتحادیه به منظور ارتقای ظرفیت در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی و اجرای برنامه‌های جامع‌تر و کامل‌تر در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی در استان، عدم اتکای بخش مردمی به بحث کمک‌های دولتی (بلکه بالعکس باید بخش دولتی به دنبال بخش مردمی برای ارتقای فعالیت‌های خود باشد) و در اختیار گذاشتن یک دستگاه خودرو برای اتحادیه استانی برای بازدید از مؤسسات سایر شهرستان‌ها، اشاره کرد.

در ادامه این برنامه، مدیرعامل اتحادیه کشوری قرآنی و مدیرعامل اتحادیه قرآنی مازندران و هیئت همراه، جلساتی با معاون ـ سیاسی استاندار، مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری، آموزش و پرورش، ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مازندران و ... داشتند.

همچنین طی این جلسات مقرر شد تا کارگروهی در سطح شهرستان‌های استان با ریاست فرمانداری مشابه کارگروه استان با ریاست مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری تشکیل شود تا از ظرفیت دولتی و مردمی برای پیشرفت فعالیت‌های قرآنی استفاده شود.

انتهای پیام
captcha