رئیس جمعیت هلال احمر با نماینده ولی‌فقیه گلستان دیدار کرد
کد خبر: 4101856
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲

رئیس جمعیت هلال احمر با نماینده ولی‌فقیه گلستان دیدار کرد

پیر‌حسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشور امروز، دوم آذرماه در بیت‌الزهرا(س) گرگان با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر کشوربه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر کشور که امروز، دوم آذرماه در بیت‌الزهرا(س) گرگان برگزار شد، گفت: خدمات امدادی و انسانی هلال احمر یک جنبه الهی است و تنها چیزی که باعث می‌شود انسان به دیگران امداد و کمک برساند انگیزه‌های الهی است.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان بیان‌ کرد: در سوره مائده و در آیات مختلف قرآن به امدادرسانی و کمک به دیگران تأکید شده است لذا وقتی یک نفر جان یک انسان را نجات می‌دهد و حیات را به او بر می‌گرداند مثل اینکه همه بشریت را زنده کرده است.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان‌ اینکه اقدامات هلال احمر فرامرزی است، تصریح کرد: از لحاظ اعتقادی و دینی بر این باور هستیم که هرکسی صدای مسلمانی را بشنود و بتواند به او کمک کند و دریغ کند مسلمان نیست لذا ماموریت‌های هلال احمر فراتر از مرزهاست.

امام جمعه گرگان به روحیه ایثار و از خودگذشتی نیروهای هلال احمر اشاره کرد و گفت: نیروهای هلال‌احمر در زمانی که همه فرار می‌کنند در میدان خطر حاضر می‌شوند و به کمک حادثه دیدگان می‌شتابند.

وی با بیان‌ اینکه خدمت‌رسانی نیروهای امدادگر به مثابه شهیدان است، افزود: کسی که جمعیتی را از شر آتش یا سیل نجات می‌دهد بهشت بر او حتمی می‌شود و همه امدادگران و کارکنان هلال احمر که در انجام ماموریت برای کمک به مردم کشته شوند را باید شهید محسوب کرد.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان‌ اینکه امروز کشور ما جای مهمی رسیده و این به واسطه رشادت و شهادت‌طلبی‌ ملت ایران است، افزود: کشور ما در مقاطع مختلف علمی و پژوهشی و نظامی به مراتب بالایی دست یافته است لذا در کشور مشکلاتی وجود دارد که باید دولت برای رفع آن تلاش کند.

پیر‌حسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشور نیز در این دیدار گفت: ایران جز پنج کشور برتر در زمینه گستردگی و اقدام اثرگذار ماموریت‌های هلال احمر در جهان است.

وی افزود: این برتری به دلیل حجم سنگین و تنوع فعالیت‌ها در داخل کشور و حضور پررنگ و مؤثر در مجامع بین‌المللی نهضت صلیب سرخ و هلال احمر است که دیپلماسی بشردوستانه ایران را ارتقا داده است.

 

انتهای پیام
captcha