مشکلات قضایی مردم استان اردبیل بررسی می‌شود
کد خبر: 4101783
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳

مشکلات قضایی مردم استان اردبیل بررسی می‌شود

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: قوانین نامناسب و تبادل نظر در خصوص مشکلات قضائی مردم و بررسی اموری که موجب کاهش ورودی پرونده‌ها یا کاهش اطاله دادرسی شده، بررسی و آسیب‌شناسی می‌شود.

جلال آفاقی معاون دادگستری اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، جلال آفاقی، معاون رئیس کل دادگستری استان و دبیر‌ کارگروه استانی تفاهم‌نامه همکاری قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی، دوم آذرماه، در نخستین جلسه کارگروه استانی تفاهم‌نامه همکاری قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی در محل دادگستری کل استان اردبیل اظهار کرد: برگزاری این کارگاه در راستای تعامل همکاری و هم‌افزایی قوه قضائیه و قوه مقننه همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز تشکیل یافته و مقرر شده تا جلسات مربوطه به صورت ماهیانه برگزار شود.

وی بیان کرد: بررسی و آسیب‌شناسی قوانین نامناسب و تبادل نظر در خصوص مشکلات قضائی مردم و اموری که موجب کاهش ورودی پرونده‌ها یا کاهش اطاله دادرسی می‌شود، همچنین پرونده‌های کثیرالشاکی و پرونده‌های مربوط به واحدهای تولیدی کارخانجات و نیز موضوعات مهم استان از قبیل احیای حقوق عامه، رفع موانع تولید، حمایت از اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه صلح و سازش از جمله محورهای قابل طرح در کارگروه پیش‌بینی شده است.

دبیر‌ کارگروه استانی تفاهم‌نامه همکاری قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین هدف دستگاه قضایی خدمت‌رسانی به مردم با تسهیل شرایط رسیدگی به مطالبات مردمی است که در این زمینه با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و لزوم بهره‌گیری از امکانات موجود تصمیمات لازم را اتخاذ و برنامه‌ریزی‌های اساسی به شکل عملیاتی پیاده‌سازی می‌کنیم.

آفاقی اظهار کرد: جلب رضایت مردم در کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز بسیار نقش‌آفرین و حائز اهمیت است که در این ارتباط درصدد انجام اقدامات اساسی و پایه‌ای برای تحقق اهداف مورد نظر هستیم.

همچنین، در این جلسه مشترک که نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و کلیه نمایندگان استان میهمان مسئولان قضایی بودند چالش‌های مهم استان بررسی و در خصوص مسائل و مشکلات مهم هم‌اندیشی‌های لازم صورت گرفته تصمیمات منطقی اتخاذ شد؛ همچنین شاهرخیان، معاون مالی پشتیبانی و عمرانی رئیس قوه قضائیه از میهمانان ویژه این جلسه بود.

انتهای پیام
captcha