تفکر بسیجی در جامعه نهادینه شود
کد خبر: 4101571
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

تفکر بسیجی در جامعه نهادینه شود

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: اگر تفکر بسیجی در جامعه نهادینه شود، کشور در مقابل حوادث و ناملایمات بیمه خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی اردبیلعباس نوظهور، مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار کرد: شجره طیبه بسیج، یادگار ماندگار معمار کبیر انقلاب اسلامی است و امروز بسیج صرفا یک نهاد و یا سازمان نیست بلکه یک تفکر و مظهر وحدت، انسجام ملت و اخلاص و نیکی در عمل است.

وی تصریح کرد: این نیروی الهی با هدایت رهبر انقلاب بعنوان یک پشتوانه محکم، دلگرمی، پایه و اساس و بازوی قوی در راه دفاع از میهن و آبادانی کشور تبدیل شده است و اگر تفکر بسیجی در جامعه نهادینه شود، کشور در مقابل حوادث و ناملایمات بیمه خواهد شد.

نوظهور تاکید کرد:«می‌مانیم تا بسازیم» شعار سال بسیج سازندگی برای خدمت‌رسانی به مردم است و گروه‌های جهادی با این دیدگاه پا به میدان محرومیت‌زدایی در اقصی نقاط استان می‌گذارند.

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل، از فعالیت 200 گروه جهادی در هفته بسیج خبر داد و افزود: گروه‌های جهادی استان همزمان با هفته بسیج خدمات فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، عمرانی را به هموطنان خود در نقاط محروم ارائه خواهند کرد.

وی گفت: برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی، همایش فعالان اقتصادی گروه‌های جهادی، راه اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج، نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های محرومیت‌زدایی از جمله برنامه‌های بسیج سازندگی در هفته بسیج است.

نوظهور خاطرنشان کرد: بازارچه محلی در دو روز هفته برگزار خواهد شد و این فرصتی برای معرفی و عرضه محصولات خانگی، احیای مشاغل فراموش شده و صنایع دستی است که منجر به درآمد پایدار برای اقشار کم درآمد و بانوان می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل، به طرح ملی مسکن نیز اشاره و بیان کرد: از 900 واحد مسکن در احداث 90 واحد پیشرفت 80 درصدی داشته و 25 واحد به بهره‌برداری خواهد رسید و همچنین با کمک دستگاه‌های اجرایی به 454 روستای بالای 20 خانوار نیز آب رسانی خواهد شد.

وی از برگزاری همایش گله‌داران و شبانان خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این همایش معرفی ظرفیت‌های عشایر و طرح مشکلات و موانع تولید این قشر بزرگ کشور است.

نوظهور ادامه داد: بسیج علاوه بر جانفشانی‌ها و ایثارگری‌ها در دوران دفاع مقدس، در طول سالیان متمادی از شکل‌گیری خود، حضوری کارآمد و تأثیرگذار در عرصه‌ها و صحنه‌های مورد نیاز با محوریت فعالیت‌های فرهنگی، سازندگی و محرومیت زدایی از مناطق محروم و کم برخوردار و یاری‌رسانی به مردم در بحران‌ها و حوادث داشته و امروز نیز با درک شرایط حساس کنونی می کوشد تا با ایفای شایسته رسالت‌های محوله و تقویت مؤلفه‌های وحدت‌زا را مسیری تعالی بخشد.

انتهای پیام
captcha