کارکردهای مساجد مورد توجه مسئولان باشد
کد خبر: 4099788
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

کارکردهای مساجد مورد توجه مسئولان باشد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان عدم توجه به کارکردهای مساجد را موجب پررنگ‌تر شدن آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانست و گفت: این مهم باید مورد توجه مسئولان و نهادهای مردمی باشد.

نشست ستاد کانون های مساجد کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی ستاد کانون مساجد کردستان، بهزاد کیامهر، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان دیروز، ۲۳ آبان‌ماه گفت: در صدر اسلام نیز اولین اقدام پیامبر(ص) ساخت مسجد بود که با نگاه اجتماعی و پایگاه مردمی بنا نهاده شد.

وی با اشاره به شکل‌گیری انقلاب از بستر مساجد افزود: امام خمینی(ره) در جریان انقلاب، مسجد را سنگر عنوان کردند. بدان جهت که انسان‌های بزرگ و انقلابی در مسجد تربیت می‌شوند و رویدادهای مهم در مساجد رقم می‌خورد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان با تأکید بر حفظ و احیای کارکردهای مساجد بیان کرد: متأسفانه با گذر زمان، امروز شاهد هستیم که نقش مسجد به عنوان پایگاه اجتماعی کمرنگ شده است.

وی عدم توجه به کارکردهای مساجد را موجب پررنگ‌تر شدن آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانست و افزود: این مهم باید مورد توجه مسئولان و نهادهای مردمی باشد و تلاش می‌کنیم جذب جوانان به مساجد از طریق مختلف به ویژه با انجام کارهای فرهنگی و هنری همراه باشد.

کیامهر ادامه داد: خوشبختانه کانون‌های مساجد ظرفیتی قابل توجه در این حوزه هستند و می‌توانند تأثیرگذاری مهم و ‌بسزایی در هدایت‌گری آحاد جامعه و خانواده‌ها ایفا کنند.

وی در پایان یادآور شد: استعدادهای زیادی در جامعه وجود دارد که می‌توانند با کشف این استعدادها از بستر مساجد و کانون‌های فرهنگی ـ هنری در پیشبرد اهداف نظام اسلامی و توسعه فرهنگی جامعه گام برداشت.

انتهای پیام
captcha