وزیر سعودی: چادر زنان عربستانی مانع فعالیت‌های اجتماعی آن‌ها نیست
کد خبر: 4099732
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

وزیر سعودی: چادر زنان عربستانی مانع فعالیت‌های اجتماعی آن‌ها نیست

وزیر انرژی عربستان سعودی با بیان اینکه در تیم وزارتخانه وی بانوان با استعدادی هستند که با حفظ حجاب به کار خود مشغولند، تصریح کرد: این مغزها با چادر محدود نمی‌شود چیزی که تعیین‌کننده است اینکه تحصیلات و تجربه آنها چگونه است.

وزیر انرژی عربستان سعودی

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج اونلاین، عبدالعزیز بن سلمان بن عبدالعزیز، وزیر انرژی عربستان می‌گوید در تیمی که در زمینه امنیت سایبری در وزارت انرژی این کشور و در بخش فناوری اطلاعات  فعالیت می‌کند، زنان محجبه عربستانی مشارکت دارند.

وزیر سعودی به منظور خبر دادن از مشارکت بیشتر زنان عربستانی در نهادهای دولتی با حفظ حجاب، این اظهارات را بیان داشت، در حالی که پیش از این چنین اظهاراتی از سوی مقامات سعودی مطرح نشده بود.

عبدالعزیز بن سلمان در نطق افتتاحیه دومین سمینار بین‌المللی امنیت سایبری سال 2022 در ریاض می‌گوید: به آنها (کارمندان زن) نگاه کنید، همگی بانجابت هستند و حجاب دارند. این مغزها با چادر محدود نمی‌شود چیزی که تعیین‌کننده است اینکه تحصیلات و تجربه آنها چگونه است و چگونه می‌توانند ادامه دهند و حق خود را بگیرند باید با آنها از این دید برخورد کرد و امیدواریم که بیشتر و بیشتر ادامه دهند.

وی افزود: من باید اعتراف کنم که مسئله زنان برای ما از اولویت برخوردار است همین الان نگاه کنید چه تعداد زن در ارتش ما حضور دارند.

وزیر انرژی سعودی افزود: مقابله با حملات سایبری نیاز به همکاری همه مردم دارد همان طور که مقابله با حملات تروریستی این گونه است. این مقابله نباید از سوی یک کشور واحد انجام شود این امر نیاز به همکاری بین‌المللی دارد.

ویدئوی این وزیر سعودی مورد استقبال گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی در این کشور و بخصوص زنان عربستانی قرار گرفته است.

محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی، به عنوان بخشی از برنامه چشم‌انداز 2030 برای تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور، پیشگام تغییر قوانین اقتصادی و اجتماعی است. یکی از اهداف این برنامه افزایش مشارکت زنان در نیروی کار به 30 درصد است، هدفی که اکنون محقق شده است.

در این راستا، از اقدامات مهم کشور فوق‌العاده محافظه کار عربستان سعودی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: لغو ممنوعیت طولانی‌مدت رانندگی زنان در سال 2018، پایان دادن به تفکیک جنسیتی در رستوران‌ها در سال 2019 و خروج از کشور بدون اجازه سرپرست در سال 2019  است.

عربستان سعودی همچنین برای اولین بار در تاریخ این کشور، پرسنل زن را برای کار در مشاغل امنیتی در مسجدالحرام مستقر کرده است؛ اما با تمام تغییرهای چشمگیر هنوز مدافعان حقوق زنان می‌گویند زنان و دختران به دلیل قوانین وضع شده توسط دولت سعودی با تبعیض‌های زیادی روبه‌رو هستند.

انتهای پیام
captcha