از دیوار صد کیلومتری در کرانه باختری تا تسهیل سفر صهیونیست‌ها به قطر
کد خبر: 4099642
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
با تحولات فلسطین؛

از دیوار صد کیلومتری در کرانه باختری تا تسهیل سفر صهیونیست‌ها به قطر

رسانه‌های صهیونیستی روز گذشته اعلام کردند بنی گانتز، وزیر دفاع این رژیم با ساخت دیوار بتنی جدید در شمال کرانه باختری اشغالی موافقت کرده است. از سوی دیگر یائیر لاپپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تماس با وزیر خارجه قطر درباره سفر صهیونیست‌ها به قطر در آستانه جام جهانی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، با تشدید خشونت‌های رزیم صهیونیستی در کرانه باختری، جوانان فلسطینی نیز حملات خود به نیروهای این رژیم و شهرک‌نشینان صهیونیست افزایش داده‌اند.

تشدید عملیات‌ها علیه صهیونیست‌ها

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد: رزمندگان مقاومت فلسطین طی 24 ساعت گذشته 26 عملیات مقاومتی در کرانه باختری انجام دادند. این مرکز اعلام کرد که برجسته‌ترین عملیات، پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف به سمت خودروهای شهرک‌نشینان و پرتاب مواد منفجره به سمت نیروهای اشغالگر بود.

جوانان فلسطینی به سوی خودروهای شهرک‌نشینان در شهرک‌های ازون و الفندق در قلقیلیه کوکتل مولوتف و سنگ پرتاب کردند. آنها همچنین نیروهای اشغالگر را با کوکتل مولوتف و مواد منفجره در نزدیکی شهر بیت عمر در الخلیل هدف قرار دادند و به سمت خودروهای شهرک نشینان سنگ پرتاب کردند.

این درگیری‌ها در 10 نقطه رویارویی در مناطق رام الله، قلقیلیه، اریحا و الخلیل رخ داد. کرانه باختری و بیت المقدس در اکتبر گذشته شاهد تشدید قابل توجه و کیفی عملیات مقاومتی بوده است.

این مرکز اطلاع‌رسانی در ماه اکتبر گذشته دو هزار عملیات مقاومتی را ثبت کرد که منجر به کشته شدن دو سرباز و یک شهرک نشین و زخمی شدن 81 صهیونیست دیگر شد.

تماس یائیر لاپید با وزیر خارجه قطر 

شبکه خبری آی 24 نیوز رژیم صهیونیستی شامگاه دیروز (دوشنبه) در خبری در وبسایت بخش عربی خود اعلام کرد که «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر این رژیم امروز با شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر تماس تلفنی انجام داده است.

بنا بر گزارش این رسانه خبری، تماس تلفنی میان لاپید و آل ثانی پس از آن صورت گرفته که به دنبال امضای توافقنامه میان تل‌آویو و دوحه مبنی بر افتتاح دفتر دیپلماتیک اسرائیل در قطر برای ارائه خدمات کنسولی در جریان برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال 2022، هزاران تن از هواداران فوتبال وارد این کشور عرب واقع در حاشیه خلیج فارس شدند.

این در حالی است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه پنج‌شنبه گذشته در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، اعلام کرده بود که برای حضور هواداران اسرائیلی در مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 که قرار است 20 نوامبر جاری (29 آبان 1401) در قطر آغاز شود، پروازهای مستقیم میان سرزمین‌های اشغالی و این کشور راه‌اندازی خواهد شد.

لاپید در پیام توییتری خود در این باره نوشت: امکان سفر با پروازهای مستقیم جهت حضور در جام جهانی قطر را برای اسرائیلی‌ها ترتیب دادیم و برای خدمت‌رسانی به هواداران اسرائیلی که در جام جهانی حضور خواهند داشت نیز یک دفتر اسرائیلی در قطر افتتاح خواهد شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین از دستیابی به توافق برای ارائه خدمات کنسولی به اتباع این رژیم از طریق یک تیم کنسولی اسرائیلی در قطر خبر داده و از آن چه اعلام کرد به عنوان «مژده برای هواداران فوتبال و همه شهروندان اسرائیل» نام برد.

طرح دیوار صد کیلومتری صهیونیست‌ها در کرانه باختری 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی دیروز دوشنبه گزارش دادند که «بنی گانتز» وزیر دفاع این رژیم با ساخت دیوار بتنی جدید در شمال کرانه باختری اشغالی موافقت کرده است.

به گزارش رسانه‌ها، گانتز ساخت یک دیوار بتنی به طول 100 کیلومتر در شمال کرانه باختری را تأیید کرد. این تأیید در حالی صورت می‌گیرد که ارتش اشغالگر تهدید می‌کند که به عنوان بخشی از طرح مهار مقاومت فلسطین که این رژیم از گسترش جغرافیایی و اجتماعی آن هراس دارد لشکرکشی گسترده‌ای را در این مناطق آغاز خواهد کرد.

این طرح پس از آن به تصویب رسیده که عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان در کرانه باختری به ویژه شمال این منطقه افزایش بی‌سابقه‌ای داشته و ارتش رژیم صهیونیستی و نهادهای امنیتی اسرائیلی از مقابله با این عملیات‌ها عاجز و ناتوان مانده‌اند.
بنابر اذعان منابع رسمی اسرائیلی، تنها از ابتدای سال جاری تاکنون دست‌کم 24 اسرائیلی در عملیات‌های فلسطینیان در کرانه باختری به هلاکت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. کانون اصلی این عملیات‌ها شمال کرانه باختری بوده است.

تماس رئیس شورای حاکمیت سودان با نتانیاهو 

از سوی دیگر دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی شامگاه امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد که «عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای حاکمیت سودان با ارسال پیامی، پیروزی وی در انتخابات پارلمانی این رژیم را تبریک گفته است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، البرهان در پیام خود برای نتانیاهو آورده است: پیروزی در انتخابات را به شما تبریک می‌گویم و مشتاق ادامه همکاری خود برای تقویت روابط در همه زمینه‌ها به نفع شهروندان دو کشور هستم.

 سودان در ژانویه سال گذشته میلادی یک توافقنامه عادی‌سازی روابط با اسرائیل به امضا رساند و همزمان با آن نیز، از آمریکا کمک مالی دریافت کرد در حالی که چند هفته پیش از آن نیز، این کشور نام سودان را از فهرست کشورهای متهم به تامین مالی تروریسم حذف کرده بود.

با این حال، سودان بر خلاف کشورهای امارات، بحرین و مراکش که در اواخر سال 2020 میلادی توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به امضا رساندند، پس از امضای توافقنامه با این رژیم، گام‌های محسوسی برای تقویت روابط دو جانبه برنداشته است.

انتهای پیام
captcha