نمایندگان ایلام در مجلس از دغدغه‌های جامعه ایثارگری استان گفتند
کد خبر: 4098574
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
با حضور رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران:

نمایندگان ایلام در مجلس از دغدغه‌های جامعه ایثارگری استان گفتند

نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در بیستمین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از دغدغه‌های جامعه ایثارگری استان گفتند.

بسطامی وفلاحیبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری، سارا فلاحی، نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی  امروز، 19 آبان، در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان در سالن جلسات شهید رجایی استانداری که با حضور قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، برگزار شد با اشاره به اینکه به برخی از مجروحان جنگ به آن شکل که باید رسیدگی نمی‌شود، اظهار کرد: متأسفانه برخی از نهادها قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را اجرا نمی‌کنند. این افراد امنیت شغلی ندارند. جهاد کشاورزی از جمله این نهادها است که ۵۹ نفر در این سازمان مشکل تبدیل وضعیت دارند.

وی  با تاکید بر اینکه یکی از معضلات ما اشتغال است، تصریح کرد: در اکثر کشورهای دنیا برای مجروحین جنگ خود احترام زیادی قائل می‌شوند. این در صورتی است که آن‌ها مجروح دفاع نیستند. در حوزه جانبازان و معلولان باید خدمات بهتری به آن‌ها ارائه شود.

فلاحی بیان کرد: یکی از نمادهای هر استان یادمان‌های شهدای آن استان است. ما نیاز به یک ارتباط خوب میان برخی از نهادهای مرتبط مانند بنیاد حفظ آثار، بنیاد شهید، میراث فرهنگی و... داریم. بودجه‌ای که به این حوزه تعلق گرفته است، بودجه قابل توجهی نیست. ساخت یادمان‌ها و توجه به آن‌ها باعث آشنایی بیشتر فرزندان این استان با قهرمانان خود می‌شود.

علی‌اکبر بسطامی  نیز در این نشست اظهار کرد: در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم به موضوع زمین فوتبال چوار و به تصویر کشیدن آن تاکید داشتند. حال سوال بنده این است بعد از این فرمایشات چه اتفاقی افتاده است؟ باید بسیاری از رشادت‌ها به درستی به تصویر کشیده شوند.

وی ادامه داد: در استان ما اتفاق‌های نابی رخ داده است، برای مثال رشادت‌های شهید غیوری‌زاده و مسئله گوش‌برها بخشی از این اتفاقات است. صاحبان قلم باید به مسئله ایثار و شهادت توجه جدی داشته باشند. همچنین انتظار می‌رود رسانه ملی به این مسئله توجه جدی داشته باشد.

بسطامی بیان کرد: باید بدانیم میان صحبت‌های رهبر معظم انقلاب و عملی کردن این صحبت‌ها چقدر فاصله داریم. در عملیات محرم صدها نفر از عزیزان ما جان خود را از دست دادند که هنوز هم اجسادشان پیدا نشده است. این موضوع‌ها باید به تصویر کشیده شوند تا آیندگان نگویند این موضوع‌ها افسانه است ما باید به درستی این‌ها را به تصویر بکشیم.

وی گفت: بودجه‌ای که به استان ایلام تخصیص یافته است، بسیار کم و متناسب با شأن استان نیست. استان ایلام به نسبت سایر استان‌های جنگ‌زده بودجه کمتری دارد. امیدواریم سفر شما جبران مسائل گذشته را کند.

انتهای پیام
captcha