نخستین اردوی آموزشی طرح ملی یاس در خوزستان برگزار شد
کد خبر: 4098274
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

نخستین اردوی آموزشی طرح ملی یاس در خوزستان برگزار شد

مرحله جدید طرح یاس با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) و هلال‌احمر خوزستان به‌منظور ارائه آموزش مواجهه با بحران و افزایش تاب‌آوری در استان خوزستان آغاز شد.

اردوی آموزشی طرح ملی یاسبه گزارش ایکنا از خوزستان، اردوی آموزشی مشترک کمیته امداد امام خمینی(ره) و جمعیت هلال احمر استان خوزستان به منظور اجرای فاز جدید طرح یاس روز گذشته 17 آبان در دزفول برگزار شد.

جمال شیبه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان در مراسم اختتامیه این اردوی آموزشی گفت: طرح یاس بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) در این استان با هدف پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی برای دختران تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شده است.

وی اظهار کرد: نخستین اردوی استانی آموزشی سرگروه‌های طرح ملی یاس (یاران آسیب ستیز) در مجتمع تربیتی شیخ انصاری شهرستان دزفول به مدت دو روز، با همکاری جمعیت هلال‌احمر استان برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان افزود: در راستای اجرای این طرح در این فاز، 250 نفر از خواهران آموزش دیده در 42 خانه هلال استان خوزستان مشغول فعالیت می‌شوند.

شیبه افزود: فراگیران این دوره آموزشی با توجه به مدرک تحصیلی و نوع فعالیت در کارگاه‌های پنج گانه اعم از رسانه خبرنگاران، دادرسان، مردم یاران، کارآفرینان و فرماندهان تقسیم بندی شده و آموزش مرتبط را فرا می‌گیرند.

وی تصریح کرد: در این طرح آموزش‌های مورد نیاز درباره شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر استان برای شرکت کنندگان ارائه می‌شود.

شیبه اظهار کرد: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد فرآیندی می‌شوند که در صورت بروز بحران می‌توانند در مرحله نخست خود، مرحله دوم خانواده و در مرحله سوم اعضای محله‌شان را از بحران نجات دهند.

وی گفت: در طرح یاس نیروی انسانی، مدجویان کمیته امداد هستند که به‌عنوان مسئولان و رابطان خانه‌های هلال‌احمر در حاشیه شهرها، سازماندهی و آموزش همگانی، امدادی، اجرای طرح پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و تشکیل تیم‌های موردنیاز در زمان وقوع حوادث به‌کارگیری می‌شوند.

همچنین وحید شعبانی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان شهر مقاومت و پایداری گفت: جامعه آسیب پذیر با ارتقا سطح آموزش‌ها می‌تواند به بالندگی و ایمنی در برابر خطرها دست پیدا کند. 

شعبانی در ادامه با اشاره به اهمیت پذیرش اجتماعی نیز  بیان کرد: این آموزش‌ها هم برای ارتقا اعتماد به نفس است تا آینده شاهد ایفای نقش این جوانان در کشور باشیم.

انتهای پیام
captcha