هدف دشمن از جنگ ترکیبی تضعیف وحدت ملی است
کد خبر: 4097811
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴

هدف دشمن از جنگ ترکیبی تضعیف وحدت ملی است

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه مفهوم آزادی با نگاه غربی آن از دید برخی جوانان عین اسارت است، گفت: دشمن با راه‌اندازی جنگ‌های ترکیبی دگرگونی حقایق را دنبال می‌کند و قصد دارد وحدت ملی جامعه را از بین ببرد.

سردار محسن کریمی، فرمانده ساه استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، 16 آبان، در مراسم تکریم و معارفه رئیس جمعیت هلال احمر اراک که در سالن جلسات جمعیت هلال احمر استان برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی وجود دشمن را توهم تلقی می‌کنند در حالیکه دشمن وجود دارد، ادامه داد: امریکا هر 50 سال سندی تدوین و تنظیم می‌کنند و آخرین آن نیز سند 2025 است که این سند معنای حکمران بودن آنان را دارد.

وی اضافه کرد: در سند 2025 چالش‌های سه‌گانه روسیه، چین و ایران مورد بررسی قرار گرفته است، از ایران به عنوان حکمرانی یاد می‌کنند که ریشه در دین دارد. آنان پروژه‌های خود با توطئه پیش می‌برند که می‌توان به پروژه روسیه و اوکراین، تایوان و چین و ایران و برجام اشاره کرد. این سخنان عین مستنداتی است که خودشان گفته و در برنامه دارند.

فرمانده سپاه استان با اشاره به عملکرد نه چندان مناسب برخی از دولتمردان پس از دفاع مقدس، افزود: در این سال‌ها با وجود موفقیت‌های کسب شده در حوزه تولید ثروت، در توزیع با مشکلاتی مواجه بودیم که این امر زمینه فاصله طبقاتی را فراهم کرد. بدون شک فاصله طبقاتی ایجاد شده باید اصلاح شود؛ چراکه کشور ما فقیر نیست و همه می‌توانند در شأن خود زندگی کنند.

کریمی بیان کرد: برخی جریان‌های سیاسی مفهوم آزادی را خراب کرده و در ذهن جوانان اشاعه فرهنگ غرب را عین آزادی معرفی کردند، در حالیکه این نمونه آزادی عین اسارت است. قانون اساسی، منشور انقلاب اسلامی است و با متخلفان باید برخورد شود.

وی ایستادگی و اقتدار نظام را مدیون خون شهدا و جانبازان دانست و ادامه داد: معادلات دشمن با تحریم و فشار اقتصادی برهم خورده است و امروز تصمیم به جنگ ترکیبی گرفت که هم تحریم اقصادی همه جانبه و جنگ شناختی را شامل می‌شود. ملت ایران، ملتی بصیر هستند که در طول 43 سال امتحان خود را پس داده و از آزمایش‌ها سربلند بیرون آمدند.

کریمی جنگ ترکیبی را دارای دو ضلع اساسی دانست و بیان کرد: اعمال انواع تحریم‌های ظالمانه علیه مردمی مظلوم یکی از اضلاع این جنگ است و دشمن با تمام توان در این حوزه مانور می‌دهد. در کنار تحریم، جنگ شناختی با محوریت انجام عملیات‌های رسانه‌ای و روانی قرار دارد. دشمن تلاش می‌کند با در اختیار داشتن ابزار رسانه‌ای جای واقعیت و حقیقت را با اخبار دروغ عوض کند.

وی با اشاره به این مطلب که تجدید نظر در توزیع ثروت به عنوان یکی از چالش‌های کشور مدنظر قرار دارد و در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم باید اقداماتی صورت گیرد، افزود: امیدست دولت سیزدهم بتواند گام‌های مؤثری بردارد.

کریمی با بیان اینکه دشمن از فضای مجازی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند، افزود: آنان با تولید محتوا در بستر فضای مجازی در تلاش به اهداف شوم خود برسند. پس از گذشت ۱۷ سال جرایم فضای مجازی مطرح شده است، اما هنوز یک قانون محکم در این خصوص ندارد. جوانان توهماتی در فضای مجازی دارند که انسان را متحیرکننده است. افرادی که در خیابان‌ها آمدند تحت تأثیر همین فضا و 5 خبرگزاری که بیش از 39 هزار دروغ را منتشر کرده است قرار گرفتند.

وی در ادامه گفت: متأسفانه برخی از افراد جامعه این دروغ‌پراکنی‌ها را باور کرده‌اند. ما سال‌ها با داعش جنگیده‌ایم و در این راه بهترین‌هایی همچون سردار سلیمانی را از دست داده‌ایم. آنان با راه‌اندازی جنگ‌های ترکیبی دگرگونی حقایق را دنبال می‌کنند. آنان قصد دارند وحدت ملی در جامعه را از بین برده و باورها و ارزش‌ها را تغییر دهند.

یادآور می‌شود، در پایان از زحمات غلامرضا جباری تقدیر و آرش اشتری به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اراک معارفه شد.

انتهای پیام
captcha