مردم بهترین حافظان امنیت هستند
کد خبر: 4097286
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸
جانشین فراجا:

مردم بهترین حافظان امنیت هستند

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه پشتیبانی مردم از پلیس یک سرمایه است و باید حفظ شود، مردم را بهترین حافظان امنیت عنوان کرد.

کمیسیون عملیات انتظامی پلیس کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی پلیس، سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در نشست کمیسیون عملیات انتظامی پلیس کرمان، وجود ۶ هزار و ۵۰۰ شهید و بیش از ۲۰ جانباز و ایثارگر در استان کرمان را بزرگترین سرمایه اجتماعی دانست و گفت: وجود رهبری برای مجموعه انتظامی عزت است؛ پشتیبانی مردم از پلیس نیز یک سرمایه است و باید حفظ شود.

وی ادامه داد: بنا به گزارش عملکرد رئیس پلیس کرمان، به طور عمده فقط در چند شهرستان این استان درگیر اغتشاشات بودیم و بنا به گزارشات و ارزیابی‌های انجام شده، مردم استان نگذاشتند فتنه‌ای شکل بگیرد؛ مردم دیار کریمان در ناآرامی‌ها با فهم و بصیرت خاصی عمل کردند و نتیجه می‌گیریم خود مردم بهترین حافظان امنیت هستند.

سردار رضایی با تشریح ضرورت‌های حوزه نظم و امنیت مناطق شمال، جنوب، شرق، غرب و محدوده کویری استان کرمان بیان کرد: امنیت استان کرمان چند وجهی است و مدیریت خاص خود را می‌خواهد؛ روزگاری در مناطقی از این استان راهبندی اتفاق می‌افتاد که امروز دیگر شاهد این قبیل ناامنی‌ها نیستیم؛ این امر نشان می‌دهد کار و عملیات‌هایی مزین به نثار خون شهدا انجام شده که اکنون این نتیجه به دست آمده است.

جانشین فراجا ادامه داد: پلیس کرمان در کنار اجرای رزمایش، با مردم تعامل و خدمات مردم‌یاری نیز داشته که این موارد باعث ارتقاء امنیت کشور نیز شده است و بر استمرار این رویکردها با جلب همکاری سایر نهادها تأکید داریم.

وی با تأکید بر اجرای مصوبات بازدیدهای قبل افزود: در این میان طرح‌های برخورد با دارندگان سلاح همیشگی مورد تأکید است چرا که این مورد بر دیگر جرایم اثر دارد و محور دوم شناسایی و دستگیری ضربتی مجرمین و محکومین فراری است که در این رابطه نیز پلیس در ایستگاه‌های بازرسی و در حوزه اشرافیت اطلاعاتی بسیار خوب عمل کرده است.

سردار رضایی مقابله با اراذل و اوباش را سومین محور حوزه مأموریتی پلیس برشمرد و گفت: این قشر محدود، در اغتشاشات هم عرض اندام‌هایی کردند اما حتماً در فرصت مناسب در صحنه با آنان برخورد می‌شود تا مبادا کسی از ترس اراذل و اوباش جرأت شکایت به خود ندهد؛ اگر چنین شود، کار و آسایش بر ما حرام است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: در این زمینه لازم است پرونده‌ها محکم و محکمه پسند تشکیل و ارجاع شوند تا در واقع مردم از حمایت و دستورات قاطع قضایی بهره‌مند شوند. موضوع بعد سرقت است که رهبری همواره در این زمینه هم تذکر و تأکیداتی داشته‌اند و البته لازم است هم در ابعاد رسانه‌ای و هم در محافل و جلسات دیگر به شهروندان آموزش‌هایی داده‌ شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حجاب و عفاف را یک قدرت ملی دانست و تأکید کرد‌: انقلاب اسلامی به خاطر حفظ همین ارزش‌ها شکل گرفت اما اگر یک عده این ارزش را مورد هجمه قرار دادند، باید بدانند مورد لعن و نفرین همگان هستند چرا که وقوع اغتشاشات بخش زیادی از توان عملیاتی انتظامی را به سمت کنترل این موارد پیش برد و متأسفانه در برخی زمینه‌ها با افزایش جرایم روبه‌رو بودیم؛ همه آن‌ها که باعث تهییج مردم شدند و همه آن‌ها که به ناحق اظهار نظرهای نادرست می‌کردند، در وقوع این جرایم سهیم هستند.

سردار رضایی با اشاره به حادثه مظلومانه شهادت جمعی از هموطنانمان در شاهچراغ، گفت: اشرافیت اطلاعاتی یعنی چشم عملیات‌ها که اقتدار پلیس را نزد مردم افزایش می‌دهد و همین مؤلفه بود که در حادثه شاهچراغ از دستگیری یک نفر به شناسایی ده‌ها تن رسید؛ افرادی که قصد خرابکاری و عملیات‌های انتحاری گسترده تری داشتند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در پایان یک بار دیگر به موضوع حجاب و عفاف اشاره و بیان کرد: بی‌توجهی به حجاب در واقع ستون امنیت خانواده‌ها را متزلزل می‌کند و راه را برای نفوذ به حریم خانواده‌ها هموار می‌سازد؛ پس لازم است به خانواده‌ها یادآور شویم به حرمت خون شهدای بی‌شمار میهن عزیزمان حافظ ارزش‌های دینی و اسلامی باشند.

انتهای پیام
captcha