فعالیت‌های حوزه ایثار و شهادت مطابق با ذائقه‌ جوانان باشد
کد خبر: 4096551
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
مدیر کل بنیاد شهید مازندران:

فعالیت‌های حوزه ایثار و شهادت مطابق با ذائقه‌ جوانان باشد

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه ایثار و شهادت باید خلاقانه، نو، به روز و مطابق با ذائقه‌های جوانان تهیه و تولید شود تا بتواند کام آن‌ها را شیرین کند.

به گزارش ایکنا از مازندران، نشست کمیته جمع‌آوری آثار شهدا، تألیف و تدوین، بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، 11 آبان ماه در راستای کنکره سرداران شهید استان برگزار شد.

سعید کهن سال، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در این نشست گفت: تألیفات و نشر آثار شهدا می‌تواند موجی عظیم در عرصه‌های تبلیغی، فرهنگی و ترویجی در جامعه ایجاد کند.

وی افزود: تولیدات فاخر پژوهشی، کاربردی و محتوایی، یک راهکار مؤثر در جهت ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال این فرهنگ غنی برای آیندگان محسوب می‌شود.

کهن سال ادامه داد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی و مشارکت دستگاه‌های عضو کارگروه گلزارها و تأمین اعتبار مورد نیاز، در تلاش هستیم به حول قوه الهی پایان ساماندهی گلزار شهدای استان را به کنگره سرداران شهید مازندران متصل کنیم.

وی تصریح کرد: با مشارکت صدا و سیما و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، فیلم سینمایی و مستند چشم بیدار جنگل، روجا و زیر درخت توت را به عنوان یک آثار فاخر هنری، تأثیرگذار و مخاطب پذیر در مرحله اجرا داریم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه نگاه ما این است که گفتمان ایثار و شهادت همان گفتمان تقوا و فضائل است، خاطرنشان کرد: با شکل‌گیری و اجرای برنامه‌های اثربخش برای جوانان و نوجوانان، این قشر نوپای جامعه با آثار شهدا به خوبی آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت ما را در مقابل بسیاری از چالش‌ها و آسیب‌ها مصون نگه می‌دارد، اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت نجات‌بخش جامعه است و از ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

کهن سال بر تشکیل کارگروه‌ها برای جوانان و نوجوانان اعم از دانشجویی و دانش‌آموزی، تأکید کرد و گفت: گسترش شیوه‌های کاربردی فرهنگ ایثار و شهادت از قبیل روایت‌گری حماسه دوران دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه و نماهنگ در میان نسل جدید جامعه می‌تواند از وقوع جرم جلوگیری کند.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه ایثار و شهادت باید خلاقانه، نو، به روز و مطابق با ذائقه‌های جوانان تهیه و تولید شود تا بتواند کام آن‌ها را شیرین کند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، دیجیتالی کردن آثار شهدا و فضای مجازی را یک امر ضروری در جهت گسترش فرهنگ ایثار و شهادت دانست و ادامه داد: مردم جامعه ما باید با سبک زندگی شهدایی آشنا شده و زندگی کنند.

انتهای پیام
captcha