گردهمایی ائمه جماعات ادارات جمعیت هلال احمر مازندران برگزار شد
کد خبر: 4094948
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

گردهمایی ائمه جماعات ادارات جمعیت هلال احمر مازندران برگزار شد

گردهمایی ائمه جماعات ادارات جمعیت هلال احمر استان مازندران روز گذشته در ساری برگزار شد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینیبه گزارش ایکنا از مازندران؛ آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، در گردهمایی ائمه جماعات ادارات جمعیت هلال احمر استان مازندران که روز گذشته،5 آبان‌ماه در ساری برگزار شد، ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی و ددمنشانه در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) شیراز گفت: کار ائمه جماعات همچون کار انبیا است، خداوند متعال می‌فرماید: از انبیا اقامه دین خواسته شد تا اینکه تفرقه‌ای در دین به‌وجود نیاید، این خواسته متوجه همه مردم است، همه وظیفه داریم دین را در وجود خودمان و جامعه پیاده کنیم.

وی افزود: ائمه جماعات به‌عنوان نیروهای آموزش دیده در مدارس وظیفه اقامه دین، شعائر دینی و تعمیق بصیرت دینی را بر عهده دارند. ائمه جماعات معارف دین را از ثقلین بگیرید و به جان‌های تشنه مخاطبان برسانید، انتقال با زبان و عملکرد باید صورت بگیرد.

محمدی لائینی ادامه داد: باید درجه دینداری مخاطبان را بالا ببریم، به طور نمونه باید عفاف را در کنار حجاب تقویت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه نباید بگذاریم تفرقه‌ای در دین ایجاد شود، تصریح کرد: تفرقه یا سیاسی است و یا فرقه‌سازی؛ انگلیس در راه‌اندازی تفرقه سیاسی کارکشته است.

وی ادامه داد: نوع دوم تفرقه راه‌اندازی فرقه‌های مذهبی است، نباید بگذاریم که هر کسی اقدام به فرقه‌سازی کند، چرا که با وجود فرقه‌ها باز هم تفرقه سیاسی و اجتماعی با سرچشمه دین ایجاد می‌شود‌.

محمدی لائینی اظهار کرد: شاید نتوانیم جلوی تفرقه در دین را بگیریم، اما باید سعی کنیم خودمان در تفرقه سهمی نداشته باشیم و در رفع تفرقه‌ها نیز قدمی همچون امر به معروف و نهی از منکر برداریم.

انتهای پیام
captcha