بررسی آیه «لااکراه فی الدین، با امر به معروف و نهی از منکر» انجام شد
کد خبر: 4094406
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
در سیزدهمین محفل کتابدانان کرمانشاه؛

بررسی آیه «لااکراه فی الدین، با امر به معروف و نهی از منکر» انجام شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه با اشاره به اینکه سیزدهمین محفل کتابدانان با موضوع نسبت آیه «لااکراه فی الدین با امر به معروف و نهی از منکر» در کرمانشاه برگزار شد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر نقش آفت زدایی و بازوی اجرایی برای تحقق آیه «لا اکراه فی الدین» دارند.

معصومه حسنی‌خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه

معصومه حسنی‌خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از برگزاری سیزدهمین محفل کتابدانان خبر داد و اظهار کرد: این جلسه سیزدهمین محفل کتابدانان بود و با موضوع مرتبط با کتابخوانی همچنین موضوعی قرآنی درباره نسبت امر به معروف و نهی از منکر با آیه «لااکراه فی الدین» انتخاب شده است.

وی درخصوص برگزاری این نشست و در رابطه امر به معروف و نهی از منکر با آیه «لااکراه فی الدین» گفت: معنای معروف و منکر بر اساس فطرت و ارزش‌های انسانی مشخص می‌شود لذا تعیین مصادیق آن نیز به عهده متخصص امور دینی است.

حسنی‌خونسار بیان کرد: وجوب امر به معروف و نهی از منکر پیش از آنکه واجب شرعی باشد، واجب عقلی است لذا جایگاه آن در اعمال است نه در عقاید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه خاطر نشان کرد: جایگاه عدم اکراه در آیه «لا اکراه فی الدین» در عقاید است و نه در اعمال انسان، پس آیه «لا اکراه فی الدین» با امر به معروف تنافی و تضادی ندارد.

وی عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر نقش آفت زدایی و بازوی اجرایی برای تحقق آیه «لا اکراه فی الدین» دارند.

حسنی‌خونسار در پایان افزود: موضوع این جلسه بیشتر به حوادث روز مربوط بود، ولی پرسش در خصوص آن بنیادین مطرح شد تا مسئله را ریشه‌ای و عمیق درک کرد.

انتهای پیام
captcha