تدوین طرح جامع مقابله با مواد مخدر در سمنان
کد خبر: 4094381
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

تدوین طرح جامع مقابله با مواد مخدر در سمنان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان گفت: طرح جامع مقابله با مواد مخدر از منظر اجتماعی‌سازی در استان تدوین و ابلاغ شده است.

تدوین طرح جامع مقابله با مواد مخدر در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، احمد ریواده، معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان، عصر روز گذشته، 2 آبان در جلسه کمیته راهبری یاریگری روستاهای استان سمنان فراگیری و  تقویت مهارت‌های زندگی را از مؤثرترین راهکارهای جدی در بحث مدیریت آسیب‌های اجتماعی مرتبط با اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر دانست.

وی افزود: طرح جامع مقابله با مواد مخدر از منظر اجتماعی‌سازی توسط مرکز، تدوین و ابلاغ شده که نیازمند اجرایی‌سازی در استان است.

ریواده تقویت مهارت‌های زندگی در تمامی سطوح به منظور آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه و پیشگیری از به دام افتادن افراد جامعه در بحث اعتیاد را امری مهم دانست و گفت: نقش مهارتها در روستاها نیز پررنگ‌تر خواهد بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه پیشگیری، مهم‌ترین راهبرد در مقوله کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر است، متذکر شد: کمیته راهبری یاریگری در روستاها نیز در راستای پیشگیری در حوزه مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده است.

ریواده با تأکید بر اینکه نیاز است تا ساختار اجرایی این کمیته متناسب با شرایط و تکالیف دستگاه‌های اجرایی متولی امر در بازه زمانی حداکثر ۱۵ روزه تدوین و ارائه شود گفت: روستاهای هدف در این امر باید توسط دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته که متولی مقوله مدیریت آسیب‌های اجتماعی هستند، صورت گرفته و راهکارهای قانونی برای تقویت اعتباری دهیاری‌ها به منظور اجرای هرچه مطلوب‌تر طرح اندیشیده شود.

انتهای پیام
captcha