خدمت‌رسانی 31 کاروان سلامت هلال‌احمر در البرز
کد خبر: 4093758
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

خدمت‌رسانی 31 کاروان سلامت هلال‌احمر در البرز

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر البرز گفت: امسال 31 کاروان سلامت جمعیت هلال احمر با حضور در مناطق محروم و کم‌برخوردار این استان به مردم خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دادند.

هلال احمر

محمدباقر خلفی، مدیرعامل جمعیت هلال‌‌احمر البرز در گفت‌و‌گو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: امسال 31 کاروان سلامت جمعیت هلال‌احمر با حضور در مناطق محروم و کم‌برخوردار این استان به مردم خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دادند.

وی افزود: با اعزام این کاروان‌ها برای هفت هزار و ۸۶۶ نفر در هفت شعبه و ۹۵ خانه هلال خدمات غربالگری، تست فشار خون و تست قند خون انجام شده است.

این مسئول بیان کرد: طی این مدت تعدادی تجهیزات پزشکی اهدایی مانند ویلچر، کپسول اکسیژن و عصا توسط خیرین از طریق بانک امانات جمعیت هلال‌احمر اهدا شده است. همچنین طی این مدت بیش از شش هزار و ۴۸۷ بسته معیشتی در قالب طرح همای رحمت به نیازمندان استان البرز اهدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌‌احمر به فعالیت خانه‌های هلال اشاره کرد و افزود: ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه در برابر سوانح و فعالیت‌های بشر دوستانه، افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح، کاهش آسیب‌پذیری در برابر سوانح با رویکرد تاب‌آوری، توسعه ظرفیت‌های داوطلبانه در جوامع محلی و مسئولیت‌های اجتماعی از جمله اهداف فعالیت خانه‌های هلال است.

وی گفت: خانه‌های هلال فعالیت خود را در زمینه‌های آموزشی، امدادی، فرهنگی، حمایتی و امثال آن در شعب کرج، ساوجبلاغ، نظر آباد، فردیس، اشتهارد، چهارباغ و طالقان آغاز کرده‌اند.

خلفی افزود: خانه هلال پل ارتباطی است که می‌تواند نقش مؤثری را در تأمین نیازهای اقشار آسیب‌پذیر و محرومان ایفا کند و فرصت مناسبی برای خدمات‌رسانی به مردم در نقاط محروم و دور افتاده است.

وی بیان کرد: با تأسیس خانه‌های هلال به دنبال توسعه آموزش‌های امدادی و فرهنگ‌سازی در بین اقشار توانمند برای کمک به محرومان است. همچنین عضوگیری برای فعالیت‌های آموزش همگانی، پاسخگویی به موقع و مناسب در زمان حوادث و مخاطرات، ایجاد بسترهای تاب‌آوری هرچه بیشتر جوانان از جمله اهداف راه‌اندازی خانه‌های هلال به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha