آموزش رایگان هلال‌احمر برای نجات جان خود و دیگران
کد خبر: 4093449
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

آموزش رایگان هلال‌احمر برای نجات جان خود و دیگران

مدیرکل آموزش عمومی، پایه و همگانی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به رایگان بودن آموزش‌های هلال احمر گفت: عموم مردم برای یادگیری نجات جان خود و دیگران در حوادث و سوانح می‌توانند در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

آموزش رایگان هلال احمر برای نجات جان خود و دیگران

نواب شمس‌پور، مدیرکل آموزش عمومی، پایه و همگانی جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح نحوه ورود علاقه‌مندان به آموزش‌های جمعیت هلال احمر پرداخت و گفت: مرحله اول آموزش‌های ما «آمادگی در مخاطرات» است. در این آموزش افراد یاد می‌گیرند در کشورمان با چه خطراتی روبه‌رو هستیم. مواجهه درست با حوادثی از سیل و زلزله گرفته تا حوادث جاده‌ای، نحوه پیشگیری و کاهش مخاطرات این حوادث در این دوره آموزش داده می‌شود.

وی مرحله دوم آموزش‌ها را مراحل آمادگی اعلام کرد و گفت: در این مرحله افراد یاد می‌گیرند پس از وقوع حادثه چه اقداماتی انجام دهند. در ادامه نیز کمک‌های اولیه به افراد آموزش داده می‌شود. خودامدادی و دیگرامدادی جزو آموزش‌های این دوره است که اگر داوطلبی این دوره‌ها را گذراند و علاقه‌مند بود که با جمعیت هلال احمر همکاری کند، می‌تواند دوره‌های تخصصی‌تر را نیز بگذارند از جمله آموزش‌های پیش بیمارستانی، آموزش‌های عمومی امداد و نجات، فازهای تخصصی امدادگری در سیلاب، امدادگری در کوهستان، کار با سگ‌ها در امداد، نجات و ...

شمس‌پور در پاسخ به این سؤال که این آموزش‌ها چقدر هزینه برای افراد دارد؟ گفت: اگر فرد داوطلب هلال احمر شود هیچ هزینه‌ای برای او ندارد و اگر نخواهد داوطلب هلال احمر شود هزینه‌ای جزئی در حد حق صدور گواهی از آنها گرفته می‌شود.

همچنین، افراد برای شرکت در این دوره‌های آموزشی می‌توانند به نزدیک‌ترین مرکز هلال احمر شهر خود مراجعه کنند.   

انتهای پیام
captcha