آزاد‌سازی پول‌های بلوکه‌شده هلال‌احمر در دبی
کد خبر: 4093317
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
رئیس جمعیت هلال‌احمر خبر داد:

آزاد‌سازی پول‌های بلوکه‌شده هلال‌احمر در دبی

رئیس جمعیت هلال‌احمر از آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده این نهاد در دبی خبر داد و گفت: مجوز خرید آمبولانس و خودرو نجات را با آزادشدن پول‌های بلوکه‌شده هلال‌احمر از دولت گرفته‌ایم.

پیر حسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، شامگاه ۲۸ مهرماه در دومین روز از همایش مدیران عامل هلال احمر کشور که در هتل سی‌نور مشهد برگزار شد، گفت: در جمعیت هلال‌احمر همه در راستای عدالت محوری، مردم مداری با حفظ روحیه انقلابی در راستای فسادستیزی، قانون‌مداری و مشارکت با سازمان‌های مردم‌نهاد تلاش می‌کنند و خوشبختانه تعاملات با دستگاه‌ها و صلیب سرخ خوب بوده است.

وی خطاب به فعالان این سازمان مردم‌نهاد افزود: شاهد حضور پررنگ شما عزیزان بزرگوار در زمان وقوع حوادث هستم و اینکه دور از خانواده تلاش دارید تا به آسیب‌دیدگان و افراد نیازمند کمک کنید و دست تک‌تک شما را می‌بوسم. شما بزرگواران برای اینکه مشکل را بشناسید و طرحی را تهیه کنید، کار کرده‌اید، اما در این راستا نیاز است تا ظرفیت‌سازی نیز انجام دهید، لذا علاوه بر تهیه و تکمیل طرح‌ها، ظرفیت‌سازی نیز باید صورت گیرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: در بحث سازمان امداد و نجات یک ساماندهی جدی لازم است، لذا ضروری است که علاوه بر نیروهای جدید و تازه نفس، افرادی هم که قبلاً با ما همراه بودند، نیز برای کمک در بحث ساماندهی و فرماندهی ناوگان‌ها پای کار بیایند.

کولیوند در خصوص بلوکه شدن پول این سازمان در دبی، تصریح کرد: سال‌ها بود که این پول به صورت غیرقانونی در دبی بلوکه بود که ریالی نیز پرداخت نکردند و خسارت بزرگی هم به ما وارد شد، اما خوشبختانه ماحصل دوندگی‌ها در این مهم باعث شد، امروز آن پول‌ها آزاد شود. با مجوزی که از دولت گرفته‌ایم، این بنا داریم این پول آزاد شده را برای خرید آمبولانس و خودرو نجات هزینه کنیم و تا پایان امسال این اقدام صورت می‌گیرد. همچنین در بحث تحول دیجیتال به دنبال رونق هستیم که در این راستا نیز اقداماتی صورت گرفته است.

وی با اشاره به وضعیت معیشتی فعالان در جمعیت هلال‌احمر افزود: همکاران ما 240 ساعت کار می‌کنند و پولی دریافت نمی‌کنند، لذا برای امر معیشت آنان باید فکری کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در بحث جوانان انتظار بیشتری داریم، با توجه به اینکه روی توانمندسازی کار شده، باید روی تاب‌آوری نیز کار شود، ضمن اینکه در بحث تاب‌آوری در زمان وقوع حوادثی چون زلزله و متروپل خود را به خوبی نشان داد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: قول ۱۰۰ برنامه برای ایجاد اشتغال داده شده که باید پیگیری کنیم، علاوه بر این درخواست مهدکودک نیز داشته‌ایم که باید در این خصوص پیگیری‌های لازم صورت گیرد. همچنین نیازمند ایجاد پایگاه در مدارس و مساجد هستیم که باید جدی به این امر ورود کنیم، همچنین باید برای طلاب با توجه به اینکه تریبون دارند، مطالبی را اطلاع‌رسانی کنیم تا در جامعه آگاهی‌سازی کنند.

کولیوند در پایان معرفی چهره‌های ماندگار جمعیت هلال‌احمر را از دیگر برنامه‌های این سازمان برشمرد و اظهار کرد: توسعه روحیه داوطلبی برای حضور در عملیات ها به ویژه برای جوانان نیز باید در دستور کار برنامه‌های ما باشد.

انتهای پیام
captcha