معلم باید هدف زندگی اسلامی را به دانش‌آموزان آموزش دهد
کد خبر: 4093203
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

معلم باید هدف زندگی اسلامی را به دانش‌آموزان آموزش دهد

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: معلم باید شکل‌دهنده پیشرفت معنوی و مادی جامعه باشد و به رشد و تعالی مادی و معنوی توجه کند و هدف زندگی را که رسیدن به کمال الهی است، در بین دانش‌آموزان ترویج و تعلیم دهد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 28 مهرماه در جمع دانشجویان جدیدالورود دانشگاه فرهنگیان استان و آئین استقبال از دانشجومعلمان ورودی 1401 با اشاره به توجه و نقش معلمان به رشد و کمال دانش‌آموزان اظهار کرد: یک قیامت بزرگی در جامعه بشریت از سوی غربی‌ها ایجاد شده است البته این شرایط از قرن‌ها پیش ایجاد شده و ادامه دارد، آنها تنها به دنبال پیشرفت خودشان و در مقابل واداشتن ما از رشد و تعالی هستند.

وی ادامه داد: تاریخ ایرانیان دانشمندان و علمایی دارد که غربی‌های جاهل در حال بهره‌برداری از آن هستند اما ما را از آن محروم می‌کنند لذا معلمان باید به آنچه ما را از رشد و تعالی دور می‌کند، توجه کرده و در دانش‌آموزان توسعه و رواج دهند.

ناصری به عوامل اصلی در جهت رشد و کمال انسان از جمله هویت، تدین، تفکر و تعقل برشمرد و گفت: غربی‌ها ما را از سبکی که اسلام دعوت کرده، عقب انداخته و خودشان به سمت پیشرفت حرکت کردند. آنها نگذاشتند هویتمان را پیدا کنیم در حالی که ما هویت و فطرتی خدایی داریم.

وی به عامل دوم یعنی تدین اشاره کرد و افزود: آنها تدین را از ما گرفتند و کسی که دین و هویت نداشته باشد، دست آنها است. فرزندان را از ابتدای تحصیل به روش خودشان هدایت کرده و از دین و هویت دور می‌کنند.

ناصری تأکید کرد: کسی که هویت ندارد، ثبات ندارد و به هر سمتی سوق داده می‌شود و هر روز دستمایه قرار می‌گیرد به این ترتیب از هویت الهی دور می‌شود. معلمان باید این هویت را رشد دهند و فرزندان این سرزمین را خدایی و متعهد تربیت کنند تا فردا برای جامعه مفید باشند.

امام جمعه یزد به اهمیت تفکر نیز اشاره کرد و افزود: غربی‌ها در آموزش‌ها به طور نامحسوس فکر را از ما گرفته‌اند، معلمان 12 سال در مدرسه درس می‌آموزند اما دریغ از 10ساعت تفکر درباره مباحث مختلف آموزشی و اما سبک ما حفظ کردن و کسب نمره است. این سبکی است که غربی‌ها در کشورمان رواج داده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد حاصل تفکر را خودکفایی و ناامیدی دشمن از جلوگیری از پیشرفت کشورمان دانست و افزود: آنچه امروز به عنوان اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری است، رسیدن به همین خودکفایی و عدم وابستگی است. اما هر چه تلاش کردیم به نتیجه مطلوبی نرسیده‌ایم چرا که ما را از تفکر دور کرده‌اند.

ناصری گفت: دشمن از اینکه در حال حاضر ما در برخی موارد به خودکفایی رسیدیم عصبانی است و نمی‌خواهد دانش آموزان ما رشد کنند. فکر کردن اهمیت زیادی دارد اما کدامیک از مدیران و معلمان، دانش آموزان را به فکر کردن وا می‌دارند و این روند در کشور عادت و مرسوم شده است در حالی که جفا در حق کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد همچنین به هدف قرار گرفتن تعقل جامعه از سوی دشمن اشاره کرد و افزود: عقل است که قادر است تاریکی و ظلمت، دوست و دشمن، بد و خوبی و زشت و زیبایی را تشخیص داده و  آنچه خداوند برای ما خوب یا بد تعیین کرده است را تمایز دهد اما دشمن از این قدرت تعقل هراس دارد.

ناصری در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: شما معلمان باید مربی بوده و شکل دهنده پیشرفت معنوی و مادی جامعه باشید. باید به رشد و تعالی مادی و معنوی توجه کنید و هدف زندگی را که رسیدن به کمال الهی است در بین دانش آموزان ترویج و تعلیم دهید.

وی با تأکید بر اینکه خداوند انسان را بی هدف خلقت نکرده و او را از نعمات فراوان برخوردار نکرده است، افزود: همه این نعمات باید در مسیر شناخت خداوند و انتخاب هدف و مسیر و سبک زندگی درست به سمت کمال و شناخت خداوند به کار گرفته شود و این وظیفه معلمان است که با توکل به خداوند این موارد را به دانش آموزان تعلیم دهند.

انتهای پیام
captcha