امکانات موقوفه‌ای در مسیر افزایش کیفیت خانه‌های هلال وجود دارد
کد خبر: 4092967
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

امکانات موقوفه‌ای در مسیر افزایش کیفیت خانه‌های هلال وجود دارد

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به افزایش خانه‌های هلال، امکانات و ظرفیت‌های خوبی در راستای ارتقای کیفیت آنها، چه در بخش موقوفات و چه در سایر بخش‌ها وجود دارد.

یعقوب سلیمانی،  دبیرکل جمعیت هلال احمربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر، امروز 27 مهرماه، در همایش مدیران عامل هلال احمر کشور که در هتل سی‌نور مشهد برگزار شد، بیان کرد: در جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان و نهاد مردمی غیردولتی مبتنی بر اصول و اهدافی که برایمان تعریف شده، نیازمند وحدت و هم‌افزایی هستیم، لذا توجه به اصول، باعث موفقیت در فعالیت‌ها می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی تاکنون در سازمان صورت گرفته، اما به نگاه تحولی و هم‌افزایی نیز نیاز است تا بتوان در این راستا برنامه‌ریزی تداومی در روند اقدامات داشته باشیم و از طرفی نگاه ما این است که بخشی از اختیارات ستادی سازمان به مراکز عملیاتی و استان‌ها واگذار شود.

سلیمانی ابراز کرد: جهت ایجاد بستر لازم برای مدیران استانی در راستای مولدسازی امکانات جمعیت هلال‌ احمر در سراسر کشور، اختیارات مدیران عامل در استان‌ها را افزایش می‌دهیم، به‌ طوری‌که برای افزایش دامنه اختیارات استان‌ها اشکالاتی در ابلاغ‌ها و دستورالعمل‌ها بود که اکنون رفع شده است.

وی ادامه داد: نیازمند ایجاد انسجام در سازمان جمعیت هلال احمر هستیم و باید هماهنگ و منسجم حرکت کنیم تا شاهد اثرگذاری کار باشیم، از این‌رو بدون عزم مدیران در راستای ایجاد تحول اداری و اراده برای افزایش بهره‌وری از تجهیزات، امکانات و منابع انسانی، حتی با برنامه‌ریزی و پژوهش نیز ثمر و نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: باید رصد لازم متناسب با برنامه‌ها صورت گیرد و اثرگذاری کار به حد لازم کنترل شود، چرا که توجه به رصد برنامه‌ها و تمرکز بر روی اقدامات یکی از نکات مهم است تا بتوانیم همیشه پویا، به روز و استوار باشیم.

سلیمانی اظهار کرد: تحول، توسعه و مولدسازی در نهاد مردمی هلال احمر زیر سایه اصول و به دور از هر غرضی تعریف شده‌ که برای رسیدن به آن نیاز به همدلی، وحدت و هم‌افزایی مدیران، کارکنان، داوطلبان و جوانان است.

وی اضافه کرد: برگزاری این گردهمایی‌ها ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌لازمه‌ چرخشی تحول‌آفرین خواهد بود که امید است بتوانیم هر چند وقت یک‌بار در شهرهای مختلف این برنامه را برگزار کنیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر اظهار کرد: نقش مؤثر خانه‌های هلال در افزایش تاب‌آوری جوامع محلی واضح بوده، لذا علاوه بر مولدسازی، توجه به خانه‌های هلال مورد توجه است، ضمن اینکه در مبحث خانه‌های هلال تاکید بر کمیت بوده و لذا در این خصوص توقف کردیم تا به کیفیت این موضوع برسیم و بتوانیم به اهداف تعریف شده در این راستا بپردازیم.

وی با اشاره به اهمیت خانه‌های هلال در توسعه و تحول در جمعیت هلال احمر بیان کرد: ضرورت دارد تا با توجه به اهمیت خانه‌های هلال برای افزایش کیفیت برنامه‌های آموزشی آن در مناطق کم‌برخوردار، بخش‌ها، روستاها و مناطق عشایری تلاش شود، چرا که خانه هلال، جمعیت هلال احمر کوچکی است که مانند سپر دفاعی مردم مناطق محروم کشور در برابر بحران‌ها و بلایای طبیعی از جمله سیل، زلزله و ... است.

سلیمانی افزود: امکانات و ظرفیت‌های خوبی در راستای افزایش کیفیت خانه‌های هلال، چه در بخش موقوفه و چه در سایر بخش‌ها وجود دارد و از طرفی توجه عمیق به مبحث مولدسازی، دغدغه بودجه را حل خواهد کرد. در راستای مولدسازی اختیار به استان‌ها داده شده و لذا ایجاد انگیزه در استان‌ها به وجود آمده و تأکید شده اولویت در مولدسازی با استان‌ها است.

وی یکی دیگر از اصول را در سازمان جمعیت هلال احمر توجه به کارکنان و تکریم آنها برشمرد و بیان کرد: تکریم کارکنان هلال احمر و توجه به آنها همچون تکریم داوطلبان هلال‌احمر لازم است و باید این تکریم و بزرگداشت دلی و عمیق باشد.

سلیمانی در پایان گفت: جمعیت هلال احمر از خود مردم است، لذا باید دست به دست هم و همدل باشیم و پایگاه جمعیت هلال احمر را افزون کنیم؛ از طرفی موضوع چرخش‌های تحول‌آفرین، حمایت‌طلبی و استفاده از ظرفیت‌های عموم مردم به‌ویژه جوانان مورد تأکید است.

انتهای پیام
captcha