وبا در کمین اردبیلی‌ها + فیلم
کد خبر: 4092563
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳

وبا در کمین اردبیلی‌ها + فیلم

رئیس گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از شناسایی ۲ بیمار مبتلای قطعی به وبا در استان خبر داد.

علوم پزشکی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، جواد ابیشوند، رئیس گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، ۲۵مهرماه، در جمع خبرنگاران اردبیلی، از شناسایی ۲ بیمار مبتلای قطعی به وبا در استان خبر داد و اظهار کرد: با افزایش موارد مشکوک به ابتلا و تایید مورد ابتلا به بیماری وبا، خطر شیوع این بیماری در استان افزایش و از چند مورد بیمار مشکوک به وبا نیز نمونه‌برداری شده که جواب آزمایش آن‌ها تاکنون تایید نشده است.

ابیشوند با بیان این که وبا بیماری عفونی و باکتریایی است که با علائم اسهال شدید همراه است، بیان کرد: این بیماری اغلب از طریق آب و مواد مصرفی عمومی به خصوص میوه و سبزی آلوده به باکتری وبا تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه استان اردبیل هم اکنون آلوده به وبا تلقی می‌شود و به همین علت باید اقدامات مراقبتی و بهداشتی مردم هم افزایش یابد، افزود: افراد مبتلا به وبا دچار اسهال آبکی به شدت ترشحی می‌شوند که در صورت تاخیر در مراجعه به مراکز درمانی و مداوا، آب بدن آن‌ها کم شده و به دنبال آن با افت فشار خون و عوارض کلیوی جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل خواستار مراجعه زودهنگام افراد مشکوک به ابتلا به مراکز درمانی شد و ضدعفونی و گندزدایی سبزی و میوه مصرفی و برخی مواد غذایی، شستشوی دست‌ها با آب و صابون و رعایت پروتکل‌های عمومی بهداشتی به خصوص بعد از حضور در سرویس‌های بهداشتی مدارس، دانشگاه‌ها، رستوران‌ها، پمپ بنزین‌ها و کلیه مراکز عمومی را از جمله راه‌های پیشگیری از ابتلا به وبا ذکر کرد.

انتهای پیام
captcha