رقابت بیش از ۱۳ هزار متسابق از ۷۳ کشور در مشکات
کد خبر: 4091831
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶
حجت‌الاسلام محمدی بیان کرد:

رقابت بیش از ۱۳ هزار متسابق از ۷۳ کشور در مشکات

مدیرعامل مؤسسه قرآنی مشکات با اشاره به پایان رقابت چهارمین دوره سراسری و دومین دوره بین‌المللی مسابقات قرآن کریم مشکات گفت: در این دوره بیش از ۱۳ هزار متسابق از ۷۳ کشور دنیا با هم به رقابت پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آئین اختتامیه چهارمین دوره سراسری و دومین دوره بین‌المللی مسابقات قرآن کریم مشکات جمعه، بیست‌ودوم مهرماه با حضور حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی، مدیرعامل موسسه قرآنی مشکات، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز و تعدادی از مدرسان قرآنی کشور در تالار شیخ صدوق حرم مطهر عبدالعظیم‌ الحسنی(ع) برگزار شد.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی مشکات در ابتدای این مراسم ضمن تشکر از همه کسانی که در برگزاری این دوره از مسابقات تلاش کردند به ارائه گزارشی از روند این دوره پرداخت و گفت: در این دوره ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر شرکت کردند که در بخش بین‌الملل شاهد حضور ۷۳ کشور از قاره‌های مختلف جهان بودیم.

امام جمعه کوهسار با قدردانی از زحمات اعضای هیئت داوران و حضور داوران خارجی و بین‌المللی گفت: در این مسابقات ۳۰ نفر در بخش بین‌الملل در سه بخش حفظ کل بانوان، حفظ کل آقایان و قرائت تقلیدی آقایان حائز رتبه شدند.

در بخش دیگری از این مراسم حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به خاطره‌ای از دورانی که به عنوان متسابق در مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف شرکت کرده است، گفت: حال با حضور در بخش اجرایی این مسابقات پس از سال‌ها متوجه شدم که برگزاری یک مسابقه بسیار دشوار است و تا زمانی که کسی در داخل آن حضور نداشته باشد، نمی‌تواند این سخن را درک کند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از موقوفات قرآنی ما قید زمان و مکان دارد، گفت: متاسفانه با این قید امکان بهره‌برداری از آن در مسابقات مختلف قرآنی وجود ندارد، از این رو مؤسسه‌ای همچون مشکات وقتی مسابقاتی را در این سطح برگزار می‌کند، جای قدردانی و تشکر دارد.

به گزارش ایکنا، علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اختتامیه چهارمین دوره سراسری و دومین دوره بین‌المللی مسابقات قرآن کریم مشکات با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با شرکت‌کنندگان سی‌وششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اظهار کرد: مؤلفه‌ها و ویژگی‌های پیامبر خاتم(ص) بسیار زیاد است، خداوند در قرآن به پیامبر خطاب می‌کند که تو قلبی آرام و برخوردی مهربان با مردم خواهی داشت و لذا این در جذب مردم به سوی تو بسیار مؤثر است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرموند پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) برای دنیای اسلام و نخبگان یک اسوه نیکوست که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی با اشاره به سایر ویژگی‌ها و خصوصیات پیامبر اکرم(ص) افزود: متواضع بودن، خوش‌اخلاقی، مهربانی از دیگر ویژگی‌های رسول خداست که باید مورد تأسی قرار گیرد.

وی گفت: خداوند در قرآن خطاب به مردم می‌فرماید‌، ای مردم، پیغمبری رئوف و رحیم از شما برای هدایت و کمک شما آورده‌ایم. این صفات باعث پویایی و ماندگاری دین ما شده است که باید به آن تمسک جست.

در بخش دیگری از این برنامه حسین نامور، حامی مالی این رویداد به قرائت بیانیه پایانی مراسم پرداخت. همچنین قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی کشورمان نیز در بخشی از این مراسم به تلاوت قرآن مجید پرداخت و در ادامه این مراسم گروه طوبی دقایقی را به اجرای تواشیح در مدح حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) پرداختند.

اسامی برگزیدگان چهارمین مسابقات ملی و بین‌المللی مشکات

انتهای پیام
captcha