غفلت از محتواسازی در زمینه وحدت‌آفرینی
کد خبر: 4091736
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

غفلت از محتواسازی در زمینه وحدت‌آفرینی

امام‌جمعه اهل سنت بیرجند گفت: اسلام دین خیرخواهی است، اما در زمینه محتواسازی در این حوزه و همچنین حوزه وحدت تنها سخن گفته‌ایم؛ تنها در این حوزه مانده‌ایم و  از عمل دور مانده‌ایم که نیازمند توجه است‌.

مولوی غلام‌حیدر فاروقی، امام‌جمعه اهل سنت بیرجندمولوی غلام‌حیدر فاروقی، امام‌جمعه اهل سنت بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: توجه به مقوله وحدت تنها مخصوص دانشگاه و یا دانش‌آموزان نیست؛ درست است که این مقوله باید در کتب آموزشی جای گیرد اما مربوط به تمام  مسلمانان است.

وی با بیان اینکه همه مسلمانان باید با یکدیگر وحدت داشته باشند چراکه وحدت رمز پیروزی مسلمانان نه تنها در گذشته بلکه در زمان حال نیز است، افزود: این عنصر کلیدی در زندگی مسلمانان به معنای برقراری عدالت و از بین رفتن تبعیض است.

فاروقی بیان کرد: امر مهم این است که تنها به حرف از وحدت نگوییم بلکه باید در عمل ما جاری باشد؛ در این راستا باید به عوامل مفاهمه بین مسلمانان رسید که همان کتاب خدا و عمل به سیره اهل بیت(ع) است؛ برخی فکر می‌کنند سیره پیشوایان جدا از قرآن است‌، اما این گونه نیست و هردو در کنار یکدیگر معنا می‌یابند.

وی با بیان اینکه راه سعادت در قرآن پیدا می‌شود، تصریح کرد: عمل به قرآن و سیره اهل بیت(ع) اکنون در بین مسلمانان گمشده و کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

امام‌جمعه اهل سنت بیرجند بیان کرد: آنچه مانع وحدت می‌شود، کینه و دشمنی نسبت به برادر مسلمان، تبعیض و عدم عدالت و یاری نکردن یکدیگر و توهین کردن به مقدسات یکدیگر است که دشمن بسیار بر روی این موارد برنامه‌ریزی کرده است.

فاروقی با بیان اینکه راه برون رفت از این عوامل نصحیت و امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: در حوزه برگشت به مفاهیم قرآن و عمل به آن صحبت زیاد شده اما وقتی به عمل می‌رسیم هیچ فردی عمل کننده نیست.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام اختلاف‌نظرها در میان مذاهب اسلامی همواره ناشی از دوری از قرآن است، افزود: به علت ضعف مسلمانان و دوری آنان از تعالیم قرآنی از توان دفاعی برای حفظ سرزمین‌های خود دور شده‌اند‌.

نسخه هدایت را کنار گذاشته‌ایم 

امام‌جمعه اهل سنت بیرجند تصریح کرد: اگر امروز مسلمانان همانند صدر اسلام به قرآن عمل کنند عزت دوران صدر اسلام را به دست خواهند آورد، اما اکنون نسخه سعادت و هدایت را کنار گذاشته‌ایم بنابراین قدرت خود را از دست داده‌ایم.

فاروقی با اشاره به اینکه تبلیغات گسترده دشمن مانع گسترش اسلام شده است، اظهار کرد: علی رغم تبلیغات دشمن اسلام تنها دین مدارا، حفظ حقوق بشر و وحدت بوده و با حقارت و برادرکشی مخالف است‌.

وی بیان کرد: اسلام دین خیرخواهی است، اما در زمینه محتواسازی در این حوزه و همچنین زمینه وحدت تنها سخن گفته‌ایم؛ تنها در این حوزه مانده‌ایم و  از عمل دور مانده‌ایم که نیازمند توجه است‌.

انتهای پیام
captcha