تقویت تقوای الهی در گفتار و رفتار معلم لازمه تعلیم و تربیت است
کد خبر: 4091066
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸

تقویت تقوای الهی در گفتار و رفتار معلم لازمه تعلیم و تربیت است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: تقوا و علم به‌عنوان دو بال تعلیم و تربیت، باید در دانش‌آموزان به‌خوبی تقویت شود و لازمه آن رعایت تقوای الهی در گفتار و رفتار معلم به‌عنوان الگوی در دسترس دانش‌آموز است.

سید علیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سیدعلیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز، 19 مهرماه در نشست تخصصی با کادر اداری مدیریت آموزش و پرورش زیرکوه، اظهار کرد: تقوا تنها راه نجات انسان از دام‌های متنوع و رنگارنگ ابلیس و شیطان‌صفتان است و همین موضوع به انسان مقام و منزلت می‌بخشد نه پست‌های اداری و دنیوی.

وی با اشاره به دستاوردهای آموزش و پرورش بهارستان علم و ادب در عرصه‌های مختلف و افتخار‌آفرینی دانش‌آموزان و فرهنگیان استان در برنامه‌ها، مسابقات و جشنواره‌های علمی، عملی، فرهنگی، هنری و ورزشی، تصریح کرد: معلم به‌‌عنوان مهم‌ترین عامل نظام تعلیم و تربیت، جایگاه و اهمیت بسزا داشته و در رشد، پرورش و تربیت دانش‌آموزان، نقشی کلیدی ایفا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی علم  و عمل را زمینه‌ساز ارتقای انسان در جامعه دانست و بیان کرد: هر چقدر معرفت، بصیرت و علم انسان بیشتر باشد، منزلتش در جامعه نیز بیشتر خواهد شد؛ بنابراین چنانچه انسان در این موارد غفلت کند، میزان معرفت و بصیرت او نسبت به موضوعات متنوع کاهش پیدا کرده و در غرقاب گمراهی گرفتار می‌آید.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با تلاش جهادی شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر مجموعه اداری، آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش خطه قهستان زمین، از پنج عنوان شورای پروژه مهر، حداقل در سه عنوان صاحب رتبه کشوری هستیم، اظهار کرد: انسان با دانسته‌های علمی که نشئت گرفته از معرفت، بصیرت و شناخت باشد به‌راحتی می‌تواند به مجهولات عالم دسترسی پیدا کند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به تحصیل نزدیک 10 هزار دانش‌آموز دختر و پسر مرزنشین این شهرستان در دوره‌های مختلف تحصیلی، تصریح کرد: 923 معلم زن و مرد در 132 آموزشگاه، وظیفه شناسایی، کشف، هدایت و شکوفاسازی استعدادهای دانش‌آموزان و تعلیم و تربیت ایشان را بر عهده دارند.

موسوی‌نژاد ادامه داد: امکانات مدرسه بیت‌المال است و چنانچه در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، این امانات الهی کوتاهی کرده و به‌عنوان معلم از این منابع طلایی حفاظت، حراست و صیانت نکنیم به تکلیف خود در قبال خون شهدا، اسلام، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل نکرده و خسران کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان کرد: تقوا و علم به‌عنوان دو بال تعلیم و تربیت، باید در دانش‌آموزان به‌خوبی تقویت شود و لازمه آن رعایت تقوای الهی در گفتار و رفتار معلم به‌عنوان الگوی در دسترس دانش‌آموز است.

وی در سفر یک روزه به شهرستان زیرکوه علاوه بر دیدار با فرماندار، خطیب جمعه و حضور در نشست تخصصی کادر اداری آموزش و پرورش این شهرستان مرزی، از دبستان قهستان روستای شیرگ، دبیرستان نمونه دخترانه دوره اول حاج حسن ناصری و نمونه پسرانه ابن سینای شهر زیرکوه نیز بازدید کرد.

انتهای پیام
captcha