دهکده مقاومت در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4090436
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

دهکده مقاومت در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

دبیر اجرایی ستاد کنگره ملی بزرگداشت 3400 شهید استان اردبیل گفت: مجتمع بزرگ فرهنگی تفریحی استان سال آینده در قالب دهکده مقاومت کلنگ‌زنی خواهد شد.

نشست خبری بزرگداشت کنگره شهدابه گزارش ایکنا از اردبیل، سرهنگ پاسدار علیرضا حسن‌زاده، دبیر اجرایی ستاد کنگره ملی بزرگداشت 3400 شهید استان اردبیل، ۱۶ مهرماه، در نشست خبری از راه‌اندازی انجمن نویسندگان و پژوهشگران دفاع مقدس در قالب ستاد کنگره، به منظور آموزش نویسندگی به نوآموزان و نشر آثار مرتبط خبر داد.

وی گفت: کلاس‌های آموزشی انجمن نویسندگان و پژوهشگران دفاع مقدس، چهارشنبه‌ها در محل ستاد برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

حسن‌زاده با اعلام اینکه اجلاسیه نهایی کنگره یاد شده در ۲۶ مرداد سال ۱۴۰۲ با سخنرانی یکی از سران قوا در اردبیل برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این رویداد ملی قبل از اجرا نیز برکاتی دارد و از ثمرات و برکات آن می‌توان به برنامه‌ریزی برای چاپ و نشر ۳۴۰ عنوان کتاب مرتبط با موضوع کنگره اشاره کرد که ۶۰ مورد آن در مرحله چاپ است.

دبیر اجرایی کنگره ملی بزرگداشت 3400 شهید استان اردبیل افزود: ستاد کنگره 3400 شهید استان اردبیل ساماندهی مزار شهدا با امکان دریافت مشخصات شهید با استفاده از کد کیو آر، امکان زیارت مجازی تحت وب مزار شهدا از هر نقطه کشور، ایجاد مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس، دهکده مقاومت به عنوان مجتمع فرهنگی تفریحی، نصب تندیس‌ها و یادمان‌ها، نامگذاری اماکن عمومی به نام شهدا، آبرسانی به ۳۴۰ روستا، آزادی زندانیان و تامین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت، حمایت از ۳۴ زوج نابارور با پرداخت نصف هزینه‌های دارو و درمان به شرط نامگذاری فرزندانشان به نام شهدای استان، تولید انیمیشن شهید بالازاده، ۲ فیلم سینمایی و سریال شهدا و سرگذشت پژوهشی شهدا با فعالیت ۵۰ تیم را تصویب کرده است.

حسن‌زاده تصریح کرد: بعد از برگزاری کنگره 3400 شهید استان اردبیل در ۲۶ مرداد سال آینده، به فاصله هر پنج سال نیز یک کنگره ملی برای شهدای استان برگزار خواهد شد و این کنگره‌ها با فراگیری و جامعیت کل شهدای قبل و بعد از انقلاب استان اجرا خواهند شد.  

وی ادامه داد: تا قبل از برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره، پیش اجلاسیه‌هایی برای دانشجویان و دانش‌آموزان، هنرمندان، ورزشکاران، اصناف، شهدای اهل تسنن استان و سایر اقشار برگزار خواهد شد و همه از برکات کنگره، قبل از برگزاری اجلاسیه نهایی آن بهره‌مند خواهند شد.

دبیر اجرایی ستاد کنگره ملی بزرگداشت3400 شهید استان اردبیل گفت: مجتمع بزرگ فرهنگی تفریحی استان که مشتمل بر مجتمع‌های مختلف خواهد بود نیز سال آینده در قالب دهکده مقاومت کلنگ‌زنی خواهد شد و تا 5سال بعد بایستی به بهره‌برداری برسد.

حسن‌زاده اضافه کرد: اردبیل آخرین استانی است که کنگره ملی شهدای آن برگزار می‌شود و این فقط از نقطه نظر بهره‌مندی ما از تجربیات سایر استان‌ها ارزشمند است و ستاد کنگره شهدای استان اردبیل با 24 کمیته فعال است و در شهرستان‌های استان نیز ستادهای شهرستانی با ریاست فرمانداران راه‌اندازی شده است.

وی گفت: کار ستاد کنگره 3400 شهید استان اردبیل از آبان‌ماه سال گذشته با حضور سردار حق‌طلب و صدور حکم ریاست کنگره به نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل، حکم مسئول اجرایی به استاندار و حکم دبیر کل کنگره به فرمانده سپاه استان اردبیل آغاز شده است و از خبرنگاران و اصحاب رسانه انتظار داریم در همه مراحل برگزاری پیش اجلاسیه‌ها و اجلاسیه نهایی کنگره با ستاد برگزاری این رویداد همکاری کنند. 

انتهای پیام
captcha