شیخ عیسی قاسم: انتخابات بحرین بستن یوغ بردگی بر گردن یک ملت است
کد خبر: 4089619
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

شیخ عیسی قاسم: انتخابات بحرین بستن یوغ بردگی بر گردن یک ملت است

رهبر معنوی انقلاب بحرین انتخابات پیش روی این کشور را بستن یوغ بردگی بر گردن یک ملت توصیف کرد و گفت که انتخابات بدون حضور آزادی‌خواهان هشداری برای سرنوشت خطرناک این کشور است.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، آیت الله عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب بحرین اقدام رژیم آل خلیفه را در اجازه ندادن به آزادی‌خواهان برای شرکت در انتخابات محکوم کرد.

آیت الله عیسی قاسم در توئیتر تاکید کرد: دولت در بحرین راه را به روی هر رأی‌دهنده و نماینده‌ آزادی‌خواهی می‌بندد و به دنبال این است که یوغ بردگی بر گردن مردم اندازد.

رهبر معنوی انقلاب بحرین افزود: دولت در بحرین هر شهروند و نماینده‌ای را به مسیر بردگی خود سوق می‌دهد، آیا کسی نیست که درباره سرنوشت وطن و ملت خود از خدا بترسد و نسبت به این وضعیت هشدار دهد؟

آیت الله قاسم پیش از این نیز در پیامی خطاب به مردم و جوانان بحرینی تأکید کرد که شرکت در انتخابات پارلمانی آتی در این کشور در جهت منافع و خواست ظالمان و مغایر با منافع مردم است.

وی مشارکت در انتخابات را از نظر عقل، دین و رفتار عقلایی مردود و غیرقابل قبول توصیف کرد و گفت: هر آنچه دولت بحرین انجام می‌دهد، باعث بی‌معنی شدن انتخابات و خالی شدن آن از هر گونه محتوی و معنا برای ملت و تبدیل آن به ابزاری برای حاکمیت فردی است.

مردم معارض رژیم بحرین به‌تازگی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که انتخابات شهرداری‌ها و پارلمان این کشور را که در ماه نوامبر (آذرماه) برگزار می‌شود، تحریم خواهند کرد. در این بیانیه فقدان مشروعیت مردمی برای انتخابات و روند ساختگی آن به عنوان علت عمده تحریم ذکر شده است.

گروه‌های معارض بحرین تأکید کردند: رژیم حاکم بر بحرین از این روند انتخاباتی به عنوان دستاویزی برای استبداد و مصادره آراء مردم به عنوان راهی برای غارت بیشتر ثروت‌های کشور و افزایش مالیات بر مردم عادی بهره خواهد برد؛ امری که منجر به تقویت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، افزایش فساد و نقض حقوق بشر خواهد شد.

گروه‌های مخالف رژیم بحرین که این انتخابات را تحریم کرده‌اند، شامل جمعیت الوفاق، جنبش آزادگان بحرین، جریان وفاء اسلامی، انجمن عمل اسلامی، ائتلاف ۱۴ فوریه و جنبش آزادی و دموکراسی (حق) هستند.

انتهای پیام
captcha