دانشگاه، مرکز اندیشه‌ورزی و برگزاری محافل گفت‌وگو محور است
کد خبر: 4088852
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱

دانشگاه، مرکز اندیشه‌ورزی و برگزاری محافل گفت‌وگو محور است

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی یزد در بیانیه‌ای آورده‌اند: دانشگاه، مرکز اندیشه‌ورزی و برگزاری محافل علمی و گفت‌وگو محور است و همچون گذشته در شفاف‌سازی و پاسخگویی به شبهات، پیشران تعالی کشور خواهد بود.

بیانیهبه گزارش ایکنا از یزد، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، بیانیه‌ای در خصوص اغتشاشات و اقدامات هنجارشکنانه اخیر آشوبگران صادر کردند.

در این بیانیه آمده است:

«در هفته آغازین بازگشایی دانشگاه‌ها، ما دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، ضمن ابراز همدردی با خانواده مرحومه امینی، خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به تمام ابعاد این حادثه تلخ و اطلاع‌رسانی فوری نتایج آن به عموم ملت ایران هستیم.

ما ضمن توصیه به اقشار مختلف ملت برای پیگیری مطالبات به حق خود در فضایی آرام و دور از التهاب و از طریق مجاری قانونی و عقلانی، خواستار اتخاذ تدابیر دقیق‌تر دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری از تکرار حوادث مشابه هستیم.

شرایط پیچیده و غبارآلود کنونی کشور هوشیاری و بصیرت همه بخش‌های جامعه را می‌طلبد، به ویژه دانشگاهیان که به عنوان قشر فرهیخته و اثرگذار، نقش بزرگی در جهت‌دهی افکار عمومی دارند و همواره در معرض توطئه‌های بدخواهان نظام بوده‌اند تا با بهره‌گیری از احساسات پاک و روحیه حق‌طلبی جوانان دانشجو به اهداف پلید خود در به انحراف کشاندن آرمان‌های مقدس دانشجویان برسند.

لذا ما اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد ضمن اعلام مرزبندی صریح خود با جریاناتی که همصدا با معاندین قصد ایجاد اخلال و بی‌نظمی در روند آغاز سال تحصیلی و بازگشایی دانشگاه‌ها را دارند، بر اساس رسالت علمی و تربیتی خود، پرشورتر از گذشته در کلاس‌های درس حاضر شده و اجازه سوء استفاده دشمنان قسم خورده ایران اسلامی از شرایط موجود را نمی‌دهیم.

دانشگاه، مرکز اندیشه‌ورزی و برگزاری محافل علمی و گفت‌وگو محور است و همچون گذشته در شفاف‌سازی و پاسخگویی به شبهات، پیشران تعالی کشور خواهد بود.»

انتهای پیام
captcha