موکب‌های اربعین، مروج فرهنگ عاشورایی هستند
کد خبر: 4088584
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

موکب‌های اربعین، مروج فرهنگ عاشورایی هستند

نماینده ولی‌فقیه و استاندار سمنان در پیام مشترکی ضمن تقدیر از موکب‌داران استان در اربعین، موکب‌ها را مروج فرهنگ عاشورایی توصیف کردند.

موکب‌های اربعین، مروج فرهنگ عاشورایی هستند

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان و سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان، امروز، 7 مهر، در پیامی از موکب داران اربعین استان سمنان تقدیر کردند.

در این پیام مشترک آمده است: مواکب حسینی یک فرهنگ جدید پایه‌گذاری شده به برکت امام حسین (ع) است. بار دیگر در اربعین حسینی، عاشقان اهل‌بیت علیهم السلام، در حماسه‌ای جاوید از شور و عشق، ناب‌ترین صحنه‌های دلدادگی و مهر آفریدند و ره‌یافتگان به حریم کبریایی ذبیح‌الله را به عطر سلام و صلوات نوازش نموده و در موکب لطف پذیرا شدند.

بی‌تردید تلاش و مجاهدت خالصانه خدام الحسین (ع) در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی که به تعبیر مقام معظم رهبری پرچم بلند حضرت سیدالشهدا و نشانه ارادت پروردگار برای برافراشته کردن پرچم اسلام اهل بیت است، باشکوه‌تر از پیش در جوار اعتاب مقدسه و بارگاه مطهر ائمه اطهار علیهم السلام در کشور عراق برگزار شد را نمی‌توان در مقام پاداش و اجر، ارزش‌گذاری نمود و شک نیست که قدر همت و اجر خدمت این عزیزان در نزد خدای تعالی محفوظ و ذخیره‌ خیر برای آخرت خواهد شد.

در ادامه این پیام مشترک آورده شده: بر همگان واضح و مبرهن است که برپایی خیمه عزای سیدالشهدا و بذل جان و مال برای آن حضرت موجب شفاعت و عنایت این خاندان است و خوشبخت کسی که در این سلسله‌ عشق‌ورزی و مهر، سهمی داشته و بهره‌ای از آن خود نموده است که در این راستا حماسه حضور بی‌نظیر مردم استان سمنان در کنگره عظیم اربعین حسینی با همراهی و خدمات‌رسانی مواکب مردمی خدمت‌رسانی به زوار سیدالشهدا، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اسکان، تغذیه و سلامت نمایش‌دهنده صحنه ایثار، عشق، عاطفه و محبت بین مسلمین، عاشقان و دلدادگان آن حضرت بود.

در این بین درخشش مواکب حسینی استان بویژه در حوزه رسانه و پزشکی از وجوه تمایز مواکب حسینی استان به نسبت سایر استان‌های کشور است که در این مجال جا دارد ضمن قدرشناسی از آحاد مردم شریف، مؤمن و خیرین استان بواسطه حضور در این آیین ارزشمند معنوی، تشکر و تقدیر خالصانه و عمیق خود را از همت مثال‌زدنی و خدمات‌رسانی بی‌منت خدام الحسین (ع) در تمامی موکب‌های خدمات‌رسان استان سمنان مستقر در داخل و خارج از کشور ابراز نموده و از درگاه آن کریم بی‌همتا، صحت، سعادت و عاقبت بخیری را برای تمامی خواهران و برادران ایمانی و هم استانی خود آرزو نمائیم.

یادآور می‌شود استان سمنان در اربعین سال جاری ۴۴ موکب در سمنان، مهران، کربلا، نجف داشت.

انتهای پیام
captcha