مردم سودان حاضر به مصالحه با دشمن صهیونیستی نیستند
کد خبر: 4088099
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸
رهبران معارض در سودان:

مردم سودان حاضر به مصالحه با دشمن صهیونیستی نیستند

رهبران جبهه معارض در سودان اظهارات رئیس شورای حاکمیتی این کشور در مصالحه‌آمیز خواندن رابطه خارطوم ـ تل‌آویو را محکوم و تأکید کردند، این اظهارات بیانگر اراده ملت سودان نیست زیرا دشمن صهیونیستی تهدیدی برای یکپارچگی سودان و امنیت منطقه است.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، رهبران اپوزیسیون در سودان اظهارات عبدالفتاح البرهان، فرمانده کل ارتش سودان و رئیس شورای حاکمیت انتقالی این کشور را محکوم کردند که روابط خارطوم با رژیم صهیونیستی را رابطه‌ای مبتنی بر آشتی خوانده و از تمایل خود برای سفر به سرزمین‌های اشغالی گفته بود.

صدیق تاور، عضو سابق شورای حاکمیتی سودان اظهارات البرهان را بیانگر موضع شخصی وی در قبال رژیم صهیونیستی خواند و گفت: این اظهارات بیانگر خواسته مردم سودان نیست.

او افزود: سخنان فرمانده ارتش بیانگر موضع یک کودتاگر غیر مشروع و برخاسته از آرزوهای شخصی اوست. او در خصوص پرونده اسرائیل طبق میل شخصی خود و بدون رجوع به مرجعی رسمی عمل می‌کند حتی از زمانی که نخستین دیدار خود را با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق اسرائیل در سوم فوریه 2020 داشت.

این رهبر اپوزیسیون سودان گفت: البرهان می‌خواهد با این اظهارات خود حمایت دیپلماتیک اسرائیل را جلب کند تا حضور خود را در حکومت تثبیت کند و حقایق و شواهد تاریخی را نادیده می‌گیرد که تأکید می‌کند اسرائیل هیچ رابطه مصالحه‌آمیزی با کشورهای جهان ندارد.

تاور گفت: تمام گزارش‌های امنیتی و سیاسی ثابت کرده است که رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به درگیری‌های قبیله‌ای و تجزیه سودان به دولت‌ها و نهادهای متخاصم تلاش می‌کند و همواره در حمایت از شورش‌های مسلحانه در سودان فعال بوده است. این رژیم یک تهدید امنیتی بزرگ برای سودان است و  تنها طرفی بود که با استقبال از کودتا از روابط خوب خود با نهاد نظامی سودان ابراز خرسندی کرد.

عادل خلف الله، یکی از رهبران جنبش آزادی و تغییر و سخنگوی حزب عربی سوسیالیست البعث سودان هم اظهارات البرهان درباره رابطه مصالحه‌آمیز کشورش با رژیم صهیونیستی را مبتنی بر منافع محدود این فرمانده کودتا و نه مواضع ملت سودان توصیف کرد.

او افزود: اظهارات البرهان نشئت گرفته از انزوای حکومت سودان و تشدید مخالفت‌های مردمی با حکومت نظامیان در این کشور است و البرهان تلاش می‌کند برای خود کمک و یاوری پیدا کند، حتی اگر آن طرف، رژیم صهیونیستی باشد بدون اینکه از گذشته عبرت بگیرد و اینکه رژیم صهیونیستی هیچ گاه حامی سودان نبوده است.

خلف الله، رژیم صهیونیستی را از فجیع‌ترین نمونه‌های اشغالگران و نژادپرستان خواند و گفت: مواضع البرهان بر اساس منافع شخصی او بوده و او از اراده ملت خود هراس دارد و فراموش کرده که دشمن صهیونیستی بزرگ‌ترین تهدید برای یکپارچگی سودان و امنیت و ثبات آن و بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت منطقه‌ای و امنیت آبی در منطقه است.

انتهای پیام
captcha