ناکامی ائتلاف متجاوز به یمن در دستیابی به اهدافشان
کد خبر: 4086906
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
رهبر جنبش انصارالله یمن بیان کرد:

ناکامی ائتلاف متجاوز به یمن در دستیابی به اهدافشان

رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به دخالت آمریکایی‌ها و سعودی‌ها در انتصاب‌های این کشور، گفت: اگر ائتلاف متجاوز به دیگر مناطق نیز مسلط شود،‌ اقدامات بدتر از این انجام خواهند داد اما آن‌ها به رغم تلاش‌های خود در رسیدن به اهدافشان ناکام مانده‌اند.

سخنرانی رهبر جنبش انصارالله یمن آغاز شدبه گزارش ایکنا، به نقل از المسیره،‌ عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت سالگرد انقلاب 21 سپتامبر، گفت: این پیروزی تاریخی را به مردم عزیزمان تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.

وی با بیان اینکه انقلاب 21 سپتامبر آینده مردم ما را از سقوط به ورطه نجات داد، گفت: این انقلاب در پرتو واقعیتی به وجود آمد که در آن سیاست‌های آمریکا غالب بود و وابستگی کشور ما را به سمت فروپاشی کامل می‌برد.

الحوثی افزود: مداخله‌ خارجی بزرگی برای بهره‌برداری از جنبش مردمی در سال 2011 و سلطه بیگانگان بر یمن صورت گرفت. آمریکایی‌ها در آن زمان به دنبال این بودند که از درگیری‌ها در راستای منافع خود بهره‌برداری کنند.

رهبر انصارالله یمن افزود: قبایل یمن در بازگرداندن امور به مسیر درست خود و بازگرداندن اعتبار مردم ما که دیگران به دنبال تحقیر آن‌ها بودند، کمک کردند. احزاب وابسته به خارج تمایل به ایجاد هرج و مرج داشتند اما انقلاب در کمین آن‌ها بود و زمانی که آمریکا از فتنه‌انگیزی ناامید شد،‌ به تجاوز مستقیم به یمن روی آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ متجاوزان در آغاز به شکل وحشیانه‌ای عمل کرده و اقدام به قتل مردم کردند تا حقیقت اهداف آمریکایی‌ها و همپیمانان آنان آشکار شود.

الحوثی با بیان اینکه بمب‌های آمریکایی هزاران کودک و غیر نظامی یمنی را در استان‌های مختلف به قتل رساند، اظهار کرد: متجاوزان تأسیسات و زیرساخت‌های خدماتی را هدف قرار دادند تا مشخص شود که آمریکایی‌ها به دنبال ویران کردن همه چیز در کشور ما هستند. آن‌ها حتی با محاصره شدید یمن و توطئه‌های اقتصادی،‌ معیشت مردم را نیز با مشکل مواجه کردند.

وی افزود: متجاوزان در مناطق اشغالی دست به هر کاری زده‌اند و اکنون هم در حال ایجاد پایگاه‌های نظامی هستند. آمریکایی‌ها و سعودی‌ها حتی در انتصاب‌ها نیز دخالت کرده و عناصر خود را به کار گرفته‌اند. اگر ائتلاف متجاوز به دیگر مناطق نیز مسلط شود،‌ اقدامات بدتر از این انجام خواهند داد اما آن‌ها به رغم تلاش‌های خود در رسیدن به اهدافشان ناکام مانده‌اند.

رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پس از گذشت 8 سال ما در یک آتش بس موقت به سر می‌بریم. درحالی که جنگ همچنان ادامه دارد،‌ بخش‌های گسترده‌ای از کشور تحت اشغال است و محاصره کامل کشور ادامه دارد.

وی افزود: مردم ما در این سال‌ها دستاوردهای بسیاری داشته‌اند که دفاع از هویت،‌ تقویت پیوندها بین مردم کشور،‌ حفظ نهادهای حکومتی و مقابله با تلاش‌هایی که برای فروپاشی آن صورت می‌گیرد، از جمله این دستاوردها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای نظامی یمن پرداخت و گفت: صنایع نظامی از مهم‌ترین دستاوردهای این انقلاب است. از سلاح کمری تا کلاشینکف،‌ موشک بالستیک و پهپاد،‌ مجموعه تسلیحاتی است که ساخته می‌شود. این اقدامات در سایه وجود تحریم و محاصره انجام و باعث تعجب بسیاری شده است. آینده صنایع نظامی و غیرنظامی کشور ما آینده روشنی است. ما امروز تجهیزاتی را می‌سازیم که بسیاری از کشورها از ساختن آن عاجز هستند.

الحوثی با اشاره به اینکه توجه و اهتمام ملت یمن به مسائل و قضایای اصلی امت اسلام و در رأس آن قضیه فلسطین از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب ما بوده است، افزود: آمریکا و انگلستان و هم‌پیمانان آن‌ها به دنبال ایجاد یک تغییر بزرگ در منطقه بودند و آن حرکت آشکار به سمت اسرائیل است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا فضایی از دشمنی را در منطقه و علیه آزادگان امت اسلامی به وجود آورند؛ کسانی که با اسرائیل و توطئه‌های آمریکا مقابله می‌کنند.

رهبر انصار الله یمن گفت: انقلاب ما بر موضع همکاری با ملت مظلوم فلسطین تأکید کرده است. دفاع از استقلال کشور و پایان دادن به اشغالگری ادامه خواهد یافت و این در مقدمه اهداف ما قرار دارد. البته حفظ استقلال کشور ممکن است در برخی موارد باعث به تأخیر افتادن اولویت‌های دیگر شود اما این اقدام در راستای حفظ هدف اصلی است.

الحوثی افزود:‌ حجم تجاوز از آغاز زیاد بوده و هست؛ آمریکا‌، انگلستان و قدرت‌های منطقه‌ای علیه یمن کنار هم جمع شدند. در تمام مراحل مقابله با اشغالگران اولویت ما بوده است و هنوز هم این اهمیت حفظ شده است.

وی با بیان اینکه تجاوز هنوز به پایان نرسیده است زیرا محاصره یمن برطرف نشده است و ما در یک آتش بس موقت به سر می‌بریم، ادامه داد: در این میان مهم‌ترین چالشی که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، این است که متجاوزان بخش‌های گسترده‌ای از کشور را اشغال کرده‌اند و این موضوع باید مسئله اصلی همگان باشد.

الحوثی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اینکه تمرکز و اولویت ما مقابله با متجاوزان است،‌ در دیگر زمینه‌ها محدودیت‌هایی وجود دارد اما از آن غافل نبوده‌ایم. ما مسئولانی داریم که در خدمت‌رسانی به مردم کوتاهی نمی‌کنند،‌ اما مسئولانی هم هستند که وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند و باید آن‌ها را کنار گذاشت. کسانی که انتقاد سازنده می‌کنند،‌ وظیفه خود را انجام می‌دهند اما برخی منتقدان هستند که به دنبال تحریک مردم هستند و کار این افراد چیزی جز خدمت به دشمنان نیست.

انتهای پیام
captcha