حادثه کربلا و زیارت اربعین حسینی ستون ولایت است
کد خبر: 4086053
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

حادثه کربلا و زیارت اربعین حسینی ستون ولایت است

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر گفت: همانطوریکه نماز ستون دین است حادثه کربلا و زیارت اربعین نیز ستون ولایت است و باید راهپیمایی اربعین حسینی به یک حرکت جهانی تبدیل شود.

اربعینبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا باوقار، امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر، ۲۵ شهریورماه، در مراسم گرامیداشت اربعین حسینی در مشگین‌شهر اظهار کرد: همانطوریکه نماز ستون دین است حادثه کربلا و زیارت اربعین نیز ستون ولایت است و باید راهپیمایی اربعین حسینی به یک حرکت جهانی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه نماز موجب از بین رفتن حرص و اضطراب می‌شود، گفت: زیارت اربعین نیز موجب تلطیف قلوب و ارتقای روحیه آرامش در فرد می‌شود.

امام جمعه مشگین‌شهر اظهار کرد: زیارت اربعین همان فلسفه پیامبر مکرم اسلام مبنی بر تعلیم و تربیت و تزکیه نفوس بوده و زائر حسینی باید همواره در جهت خودسازی، طهارت، عفت و پاکدامنی تلاش کند، چرا که تقویت شعور و معرفت فردی و اجتماعی اولین معرفتی است که زائر حسینی به آن دست پیدا می‌کند.

باوقار به سبک زندگی حسینی نیز اشاره کرد و گفت: مقاومت و ایستادگی در راستای حفظ ارزشهای دینی و دفاع از مظلوم از خصوصیات زائر واقعی اربعین و از ویژگی های سبک زندگی حسینی است.

این مبلغ اسلامی در پایان سخنان خود شعور و الفت دینی بین مسلمانان را پیش نیاز ظهور عنوان کرد و گفت: زیارت اربعین نوعی سبک زندگی اسلامی است که توانست تمامی اقوام و ملل دنیا را با گویشها وزبانهای مختلف در زیر بیرق حسین متحد کند.

انتهای پیام
captcha