پیاده‌روی اربعین شبیه معجزه و مهمان‌نوازی عراقی‌ها یک نمایش تاریخی است
کد خبر: 4086051
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
سیدحسن نصرالله:

پیاده‌روی اربعین شبیه معجزه و مهمان‌نوازی عراقی‌ها یک نمایش تاریخی است

دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی به مناسبت اربعین حسینی در بعلبک لبنان بیان کرد: حضور 20 میلیون زائر در پیاده‌روی اربعین عراق بی نظیر و شبیه معجزه و مهمان‌نوازی عراقی‌ها یک صحنه و نمایش تاریخی بزرگ است.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب اللهبه گزارش ایکنا؛ این سخنرانی امروز، 26 شهریور پس از پیاده‌روی اربعین در شهر بعلبک در شرق لبنان از طریق ویدئوکنفرانس ایراد شد که حزب‌الله لبنان مسئولیت ساماندهی آن را از میدان «الجبلی» تا مقام «سیده خوله (علیها السلام)» برعهده داشت.

سیدحسن نصرالله در این مراسم خطاب به عزاداران حسینی اظهار کرد: خداوند عزاداری‎ها و پیاده‎روی‎های شما به مناسبت اربعین حسینی را قبول کند، امام صادق(ع) برای عزاداران حسینی و کسانی که به پیاده‎روی اربعین می‎روند دعا کرده و فرمودند: «‌اين چهره‎هاى آفتاب سوخته را و اين گونه‌هايى را كه بر قبر پدرم ابى عبد اللّه [حسين ]به خاک ماليده مى‎شود و اين چشم‎هايى را كه از سر دلسوزى براى ما اشكهايشان سرازير مى‎گردد و اين دلهايى را كه در غم مصيبت ما بی‌تاب و سوزان است و اين ناله و شيون‎هايى را كه براى ما مى‎شود، مشمول رحمت خويش بفرما»، شما برادران و خواهران امروز مشمول این دعا از آن امام بزرگوار هستید.

وی افزود: یکی از مهم‎ترین عبرت‎های اربعین این است که مؤمن با وجود تمام مصائبی که دارد و در تمامی شرایطی که برایش پیش می‎آید، ناامید نمی‎شود؛ چون به خدا و وعده الهی ایمان دارد.

دبیرکل حزب‎الله لبنان همچنین تصریح کرد: زمانی که حضرت زینب(س) در مجلس یزید حاضر شد، در حالی که نزدیکانش به شهادت رسیده بودند، مقابل یزید ایستاد در حالی که سر امامش روبرویش بود و در مقابل مسئله‎ای عاطفی، انسانی و خانوادگی قرار داشت؛ اما خطبه‎هایش از تمامی این‌ها بالاتر بود و اطمینان داشت که پیروز است و یزید و طرحش شکست‎خورده است.

نصرالله بیان کرد: حضرت زینب(س) از موضع ایمان با خدا در مجلس یزید سخن گفت و تمامی تلاش‌های یزید را به شکست رساند و ما از آن حضرت درس ذلت ناپذیری، عدم قبول ظلم و نه گفتن به شکست و تسلیم‌ناپذیری را می‎آموزیم و در برابر ظلم سر خم نمی‎کنیم.

وی تأکید کرد: پیاده‎روی اربعین نشان می‎دهد که 20 میلیون زائر از داخل و خارج از عراق، هزاران کیلومتر را می‌پیمایند تا به کربلا برسند و در درجه حرارتی بالاتر از 50 درجه به سمت کربلا بروند؛ این یک پدیده بزرگ است که هیچ دولت، حکومت و مؤسسه بین‌المللی از آن حمایت نمی‎کند.

دبیرکل حزب‎الله ادامه داد: این‎ها برای گردشگری و تفریح نمی‎آیند؛ بلکه 20 میلیون عاشق و مشتاق امام حسین(ع) هستند که پیاده‎روی می‎کنند تا قبر مردی را زیارت کنند که با لب تشنه به شهادت رسید و این شبیه یک معجزه است.

وی تأکید کرد: میزبانی عراقی‎ها از بزرگ و کوچک و از مسئول و غیر مسئول و خدمت‎رسانی آنان به زائران، یک نمایش تاریخی و بزرگ است؛ این در حالی است که رسانه‏‎های جهان این پدیده را پوشش نمی‌دهند که نشانه مظلومیت و غربت است.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنایت صبرا و شتیلا گفت: جنایت صبرا و شتیلا، بزرگ‌ترین و شنیع‌ترین جنایت در تاریخ مبارزه اعراب و رژیم صهیونیستی است و عاملان آن هنوز مجازات نشده‌اند و عاملان آن برخی گروه‌های لبنانی بودند که در همکاری با رژیم صهیونیستی دست به آن زدند.

وی با بیان اینکه ما از جوانان فلسطینی به خاطر شجاعت و استواری‌شان تشکرو قدردانی می‌کنیم، اظهار کرد: مردم فلسطین اکنون به این نتیجه حتمی رسیده‌اند که مذاکرات هیچ ثمره‌ای ندارد و تنها گزینه مقابلشان مقاومت است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین تقویت روابط حماس با سوریه را مورد توجه قرار داد و گفت: سوریه با رهبر و ملت خود حامی قدس و فلسطین بوده و هست و احیای روابط سوریه و حماس، موضع درست و مهمی است؛ زیرا در منطقه نیاز داریم که همه گروه‎ها و ملت‎های حامی مقاومت یکپارچه شوند.

سید حسن نصرالله با اشاره به مسائل داخلی لبنان با بیان اینکه استخراج گاز فرصتی طلایی برای حل بحران در لبنان است، بیان کرد: استخراج گاز از میدان «کاریش»، تا زمانی که لبنان به حقوق خود نرسد، خط قرمز است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین تأکید کرد: امیدوارم مسئله دولت در لبنان به زودی حل شود؛ نباید به زمانی برسیم که شاهد خلأ سیاسی باشیم و کابینه پیشبرد امور جای دولت را بگیرد، امیدواریم همگان شرایط را برای تشکیل دولت فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha