پاپ فرانسیس: ارسال سلاح به اوکراین مشروع است
کد خبر: 4085947
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

پاپ فرانسیس: ارسال سلاح به اوکراین مشروع است

رهبر کاتولیک‌های جهان با حمایت از کی‌یف، ارسال سلاح برای اوکراین را مشروع خواند!

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فارس، «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک‌های جهان روز پنجشنبه گفت ارسال سلاح از کشورهای جهان برای اوکراین مشروع است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» پاپ فرانسیس در گفت‌وگو با خبرنگاران حین بازگشت از سفر قزاقستان از اوکراین خواست  آماده گفت‌وگوهای نهایی باشد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره ارسال سلاح به اوکراین گفت: «این یک تصمیم سیاسی است که اگر تحت شرایط اخلاقی انجام شود، می‌تواند قابل قبول باشد».

وی درباره گفت‌وگوی بین اوکراین با روسیه نیز اظهار داشت: «من گفت‌وگو با هیچ قدرتی را که در حال جنگ است، حذف نمی‌کنم، حتی اگر با متجاوز باشد. گاهی اوقات باید اینگونه گفت‌و‌گو کرد.»

پاپ پیشتر نسبت به خاتمه جنگ  بین روسیه و اوکراین ابراز ناامیدی کرده بود.

رهبر کاتولیک‌های جهان چندی قبل نیز  در  سخنرانی از اینکه جنگ اوکراین باعث منحرف شدن حواس جهانیان از مشکل گرسنگی در جهان شده، انتقاد کرده بود.

پاپ فرانسیس گفته بود» «متاسفانه جنگ در اوکراین توجه و منابع را منحرف کرده است، اما مبارزه با گرسنگی، مراقبت های بهداشتی و آموزش اهدافی هستند که حداکثر تعهد را می طلبند.»

رهبر کاتولیک‌های جهان اخیرا گزارش‌ها مبنی بر استعفا در آینده نزدیک را رد کرد و گفت که امیدوار است بتواند در اسرع وقت به مسکو و کی‌یف برود. پاپ فرانسیس در یک مصاحبه اختصاصی در اقامتگاه خود در «واتیکان»، شایعات مبنی بر ابتلا به سرطان را تکذیب کرد و به شوخی گفت که پزشکان او چیزی در این مورد به من نگفتند.

فرانسیس  اظهار داشت ، اگر نارسایی در سلامتی باعث شود او در اداره کلیسا ناتوان باشد، ممکن است روزی استعفا دهد. پاپ فرانسیس در این مصاحبه گفت: «من می‌خواهم به اوکراین بروم البته ابتدا می‌خواستم مسکو بروم. ما در این مورد پیام‌هایی رد و بدل کردیم . من دوست دارم به هر دو کشور بروم.» 

انتهای پیام
captcha