ستاد امر به معروف‌ خواستار اشد مجازات متهم در پرونده بانوی مریوانی شد
کد خبر: 4084674
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

ستاد امر به معروف‌ خواستار اشد مجازات متهم در پرونده بانوی مریوانی شد

ستاد امر‌ به‌ معروف و نهی‌ از منکر استان کردستان در محکوم کردن تعرض به بانوی ۳۶ ساله مریوانی «شلیر رسولی» بیانیه‌ای منتشر کرد.

بیانیه

به گزارش ایکنا از کردستان، ستاد امر‌ به‌ معروف و نهی‌ از منکر استان کردستان در محکوم کردن تعرض به بانوی ۳۶ ساله مریوانی «شلیر رسولی» بیانیه‌ای منتشر کرد. متن این بیانیه بدین شرح است:

«انا لله وانا الیه راجعون

زنان مسلمان کُرد چگونه به جهانیان بفهمانند که در عفت، پاکدامنی، وفاداری و حفظ ناموس سرآمدترین هستند.

بی‌شک شجاعت این شیرزن به عنوان نمادی بزرگ از امر به معروف و نهی از منکر در تمامی اعصار خواهد درخشید، زیرا که به تمامی دختران و زنان نسل امروز، درسی بزرگ به عظمت تمامی کلاس‌های دانشگاهی و حوزوی در امور خانواده ومعرفی فرهنگ اصیل مردمان این دیارغیرتمند، ارائه نمود.

ستاد امر به معروف‌ و نهی از منکر استان کردستان ضمن ارج نهادن به مقام والای عفیفه سربلند «شلیر رسولی» و روح بلند ملکوتی قهرمان شاخص در نظام خانواده و جامعه و نیز تسلیت به مردم عزادار مریوان و استان و خانواده محترم ایشان و با تقدیر از اقدام جهادی حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، رئیس کل محترم دادگستری استان در رسیدگی سریع و خارج از نوبت قضائی به این اقدام رذیلانه، ضمن محکومیت این اقدام وقیحانه و بی‌شرمانه خواستار اشد مجازات برای این فرد رذل و بی‌تعهد به مبانی اخلاقی می‌باشد».

بیانیه سپاه بیت‌المقدس کردستان در محکوم کردن تعرض به بانوی مریوانی

«بسم الله الرحمن الرحیم

آن روزهایی که در میان جنگ دو ابرقدرت شرق و غرب جهان، انقلاب شکوهمند اسلامی نقطه عطفی در تاریخ تکامل اجتماعی بشر و طلیعه تمدن اسلامی ایجاد کرد، همزمان تحولی غرورآفرین نیز در هویت بانوان این سرزمین ایجاد شد.

انقلاب اسلامی الگویی را برای بالندگی و هویت‌بخشی زن مسلمان در سایه عزت و امنیت در جامعه اسلامی به وجود آورد.

بی‌شک زیست عفیفانه و غیرتمندانه زنان ایرانی و بالخصوص زنان کرد در جامعه نبایستی دستخوش تعرضات افرادی بی دین و بی غیرت قرار گیرد که تمام الگوی رفتاری و اخلاقی خود را از فرهنگ منحط غرب و دنباله روی هوس‌های پوچ آن می‌بینند در حادثه تلخ و ناگوار پیش آمده بر علیه زن غیرتمند و عفیف مریوانی بانو شلیر رسولی مسئولیت شرعی و عرفی ویژه ای برای زنان و مردان جامعه نیز رقم می‌خورد و آن اینکه پیامی مبنی بر غیرت‌ورزی مردانه برای شکوفایی یک جامعه در کنار وفاداری و متعهد بودن به حریم خانوادگی زنان ما لازم و ضروری می‌باشد.

سپاه بیت‌المقدس کردستان این ضایعه دردناک را به خانواده بانوی باغیرت و پاکدامن و الگوی واقعی زنان مسلمان و انقلابی مرحومه شلیر رسولی و مردم شریف استان کردستان به ویژه مردم با ایمان و غیرتمند شهرستان مریوان تسلیت عرض می‌نماید و ضمن محکوم کردن این تعرض و هتک حرمت به بانوی عفیفه مریوانی، برخورد قاطع با اینگونه اعمال که می‌تواند از وقوع حرکات شبیه به این جنایت جلوگیری کند را خواستار است و از مراجع ذیربط مجازات قوی، فوری و بدونه ملاحظه برای فرد خاطی و مجرم خواستاریم».

یادآور می‌شود که در 14 شهریورماه سال جاری و حسب تحقیقات اولیه بازپرس دادگستری مریوان یکی از اراذل و اوباش شهرستان مریوان اقدام به گروگانگیری و سپس قصد تعرض به یک زن 36 ساله به هویت «شلیر رسولی» اهل روستای چشمیدر از توابع شهرستان سروآباد را می‌کند و وی را از طبقه دوم ساختمان به پایین پرت می‌کند که نامبرده بر اثر شدت جراحات وارده عصر 17 شهریورماه امسال در بیمارستان کوثر سنندج فوت می‌کند.

انتهای پیام
captcha