میزبانی از زائران بارگاه منور رضوی با تدارک بیش از ۱۰۰ برنامه
کد خبر: 4084249
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
همزمان با دهه پایانی صفر

میزبانی از زائران بارگاه منور رضوی با تدارک بیش از ۱۰۰ برنامه

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به تدارک بیش از ۱۰۰ برنامه محوری جهت میزبانی از زائران بارگاه منور رضوی در ایام دهه پایانی صفر گفت: اثربخشی زیارت از دور و نزدیک، بهبود ارائه خدمات به زائران، حمایت از تشکل‌های مردمی و توجه ویژه به مجاورین از اهم محورهای برنامه‌های آستان قدس رضوی در این ایام است.

حرم مطهر رضویعبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در مورد جزئیات برگزاری دومین دوره دانش‌افزایی فرهنگ میزبانی ویژه اصناف مرتبط با زائر، مقدمات خدمت‌رسانی و میزبانی از زائران را مهم دانست و اظهار کرد: به همین منظور اقدامات و خدماتی در جهت میزبانی از زائران بارگاه منور رضوی در ایام دهه پایانی صفر توسط آستان قدس رضوی، پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: آستان مقدس رضوی و تمامی دستگاه‌های مرتبط با زائران در این ایام تمامی فعالیت‌ها و خدمات خود را آغاز کرده‌اند و ضمن ارائه برنامه‌های منسجم آسیب‌ها و کمبودهای برنامه‌های سال گذشته اعم از اسکان و قیمت کالاها را شناسایی و مرتفع کرده‌اند و کمبودها نیز تقویت شده است.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به تدارک بیش از ۱۰۰ برنامه محوری  در گستره حرم، سطح شهر، استان و حوزه بین‌الملل، بیان کرد: اثربخشی زیارت از دور و نزدیک، بهبود ارائه خدمات به زائران، حمایت از تشکل‌های مردمی و توجه ویژه به مجاورین از اهم محورهای برنامه‌های آستان قدس رضوی در این ایام است.

طالبی همچنین میزبانی در مشهدالرضا، اجرای فعالیت‌های محتوایی و توجه به زائران پیاده را از عرصه‌های فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی در این ایام برشمرد و تصریح کرد: برگزاری دوره دانش‌افزایی آداب حضور، برپایی 110 ایستگاه فرهنگی و خدماتی در حرم مطهر رضوی، راه‌اندازی 13 ایستگاه فرهنگی با نگاه کودک و نوجوان، ارائه خدمات ویژه به زائران اهل‌ سنت، راه‌اندازی سامانه خدمت، برپایی موکب‌های خدمت‌رسانی، احداث بیمارستان‌های صحرایی در حرم مطهر رضوی و... برخی از برنامه‌های شاخص در این ایام است.

وی اضافه کرد: در این دوره که با حضور احد فرامرز قراملکی، مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی برگزار شد، به نحوه برخورد پیشه‌وران با مهمانان امام رضا(ع) که تعیین‌کننده تهدید و یا فرصت ضیافت باشکوه رضوی است، اشاره شد.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: همچنین لزوم توجه به ارائه خدمات به زائران نظیر احترام به زائران، صداقت و درستکاری در ارائه خدمات، انصاف و همچنین مهربانی با زائران از دیگر موضوعات مطرح شده در این دوره بوده است.

طالبی یادآور شد: در این دوره همچنین محمود بنانژاد، رئیس اتاق اصناف مشهد ضمن تأکید بر لزوم حمایت ویژه از سوی تمامی دستگاه‌ها به‌ویژه آستان قدس رضوی از اصناف به برنامه‌های پیش‌بینی شده در تکریم زائر و میزبانی شایسته از آنان اشاره کرد و یکی از آن‌ها را تأمین مایحتاج عمومی زائران دانست که تلاش شده مشکلات موجود در طول دو سال اخیر حل شود.

وی گفت: همچنین حمایت تمامی دستگاه‌ها و به‌صورت ویژه نیز آستان قدس رضوی از اصناف و خدمات‌رسانی این آستان مقدس به محدوده شهر مشهد و نه تنها حرم مطهر از دیگر مطالبات رئیس اتاق اصناف مشهد از آستان قدس رضوی عنوان شد.

انتهای پیام
captcha